Småbarns förälder :-)


Jag känner mig som en småbarnsförälder nu när jag har en valp hemma, man måste passa på att
ta en powernap när valpen sover, eller passa på att göra något husligt ...... annars är de mycket
vaktande och underhållande som gäller. I morse väckte han mig kl. 6 och gnällde och det visade
sig att han var bajja nödig, och de är tammefan inte illa att en sån lite bebis kan visa att - Hallå, nu
är de lite bråttom här :-)) visst, nog finns de ju roligare saker att göra som att sova vid den tiden
men vad gör man inte för dessa små liv.

Jag är ju så bortskämd med dom andra hundarna, dom blåser till klockan 11 om ingen väcker dom.
Men detta är ju en kort tid, en mysig tid så och allt detta får man på köpet ... vare sig man vill eller inte.
Idag har de inte hänt en enda olycka inne, och de är bra ... man får inte glömma att han bara är 10 veckor gammal.

Låter jag som en stolt matte ??

De är jag. Och sitt kan han redan, snart ger han vacker tass oxå, jag sagt åt min kära kollegor på
jobbet att jag ska minsann visa att deras syn på den tröga vinthunden inte stämmer ... eller ... jaa
ibland så gör den nog de *asg* men det är ju de som är deras charm :-))




Idag har jag varit och hämtat mig ett par kängor, ramlade igår säkert 5 gånger när jag var ute
med hundarna ... dom där jävla Uggsen är ju bra som slit och släng skor men livsfarliga att vara
ute och gå med. Men hundarna tyckte de var jättekul - Hurra, matte ligger i snön ... och ett tu tre
så hade man alla hundar på sig lyckligare än någonsin ... dom trodde nog att jag hittat på en ny
lek och den hade varit uppskattad om det vore på det viset.


                     

Spana in fluffet :-) inte ett dugg snygga men oj oj så sköna dom var och de bästa av allt, räfflad sula
så man hålls upprätt på promenaderna och inte simmandes i snön.

Dunjackan är framplockad, täckbyxorna lika så ... så nu är man fit for fight den här vintern oxå.



Nu är de dax för middag, blir något enkelt och om ni oxå vill göra något enkelt någon dag så kommer ett
recept här. Och detta recept snodde jag av Camilla i Falun, och de är så gott så gott.





Efter middagen blir de en promenix med hundarna och efter de ska jag tjata och gnata med Anna som ska komma förbi, de ska bli skoj att få ventilera och lösa alla världsproblem som finns där ute .-DD

Ha en trevlig kväll kära vänner.

See you

Kommentarer:

1 Petra:

Maträtten lät jättegott, måste prova. Nå men inte var väl skorna fula, lite Åsa skor över de hela. Huvudsaken dom värmer dig och att du håller dig på fötterna .-D

Kommentera här: