Frisk och har jobbat hela helgen.

Hallå i stugorna :-))

Några kilo lättare är jag efter maraton spysjukan men nu är jag frisk och kry.

Helgen som gick var igentligen min lediga helg men jag jobbade som Mia på Lördag och på Söndag
hette jag Päivi och det gick hur bra som helst .-)) på Lördag var det Hundens Dag och flickorna hade
ordnat utställning och en massa fina priser ....  till många stolta hundägare.

Här ska ni få ett litet tips om ni är så där sugna på nåt gott och detta är tamme fan väldigt gott.



Ta ett glas och gör runda bröd bitar, formfranska eller nåt annat som ni har hemma.



Gör geggan som består av lök, creme F, dill, persilja, stenbitsrom. Blanda ihop allt i en skål.



Lägg smör på den brödbiten som är underst och gegga och sen en bit till och gegga och en till och gegga
alltså tre lager bröd och gegga .-)) sätt även på kanterna för det kommer att fungera som klister.



Sen snurrar man kallrökt lax runt om och gegga i mitten, alltså jag skulle kunna leva på detta varje dag.
Smakar som smörgåstårta fast mycket mycket godare och dom är ju mycket sötare oxå.



Idag har jag haft en kort dag, till 15.oo så jag har hunnit byta vatten i alla akvarier och bytt ut en pump och
jag tror inte jag har visat min nya slöjstjärt .... en panda, den är så söt.



Teleskop ögon och pandafärgad, hur söt som helst.




Jag har kommit på att jag har blivit en tönt, en virk tönt . .. fatta att jag har beställt en sån här.



De är kul att virka men mina ideér är slut så jag behöver lite hjälp på traven, men vem vet ... det kanske
inte finns något alls som faller mig i smaken i den här boken för jag lär inte gå omkring med virkade kläder :-))



Dom två som låter som ett gift par där uppe "kråkorna" ska få sig en rejäl dusch i bastun i morgon, tycker dom
dammar och ruggar så mycket så dom ska få lite hjälp på traven och tänk .... snart får dom gå ut till sin älskade
voljär och sola och gapa på hur mycket som vill.




Sist men inte minst, kolla in Alice nya tröja .... så snygg med döskalle och bling bling .-))



Nä gott folk, nu ska  jag ta en kopp kaffe och en syndig god choklad boll till :-))

Till nästa gång.

Tjingeling

Kommentera här: