Midsommar dagen !

Hej mina vänner.

Midsommaren gick som vilken dag som helst, vädret var ju inte det
bästa men det regnade ju inte i alla fall men nog fick jag sitta med
fleece jacka när vi grillade ute på eftermiddagen. Vi åt våran grillade
mat och sen for Jesper till stan med Mia som turligt nog var och hälsade
på just när han var på väg till stan så då slapp jag köra in honom
( Tack Mia ). Sen gjorde vi pensionärer inte så mycket, glodde på tv
och sov nog framför den en stund oxå .... så skönt.

Midsommar dagen har oxå gått av bara farten, men dagarna går ju
så fort när man är ledig. Har i princip inte gjort nåt vettigt idag, tur det
har kikat in folk här så man inte har slappat ihop helt.

Vi har fått en sommargäst hit ..... hoppas det går bra så att hon kan
stanna, för nog är det skönt att kunna vara ute på sommaren och få
lite frisk luft och duscha i regn och flyga runt lite när man annars sitter
inne hela vinter halvåret. jag hoppas och tror att Märta och Charlie trivs
där ute och jag hoppas att deras gäst Moa oxå kommer att trivas.



Här sitter Moa och Märta och bekantar sig lite med varandra, trodde nog
att damerna skulle ha svårast med varann men än så länge är det dom
som har "känt" på varandra lite. Charlie sitter mest och funderar vad det
är för figur som har kommit och hälsat på. Han har nog glömt att Moa var
hans stora kärlek för si så där ett år sedan, men kanske kärleken börjar
spira igen när han vågar sig  ner och bekanta sig med henne.



Liiite närmare kanske jag kan gå tänker Märta, men kolla in Moas ögon.
Hade dom kunnat trilla ut hade dom gjort det :-) men efter ett tag så upptäckte
nog Moa att Märta var en ganska snäll liten dam. Moa själv är jättesnäll och
försiktig, hon kaxar inte alls utan känner av läget och "ger" sig på direkten.



Kanske törs jag smaka lite på Märta, hon verkar inte vara så farlig.



Nää hon var ju en trevlig typ :-)



Hmmm vad skönt, klia lite till höger oxå ... sååå jaaa !!



Liite längre ner oxå ... hmmm ...... precis så :-)



När damerna hade bekantat sig med varandra och upptäckte att det var
rätt så trevligt med mera Jako sällskap gick Märta och käka, Charlie satt
mest och tittade på.

Men dessa "kråkor" är ju små med tanke på den STORA dam som oxå
var och hälsade på .... och då menar jag inte dig Anna *fniss* ... nä utan



den stora ståtliga Ellen som var och inspekterade gården :-)



Hon är så maffig, finare fågel får man leta efter ...... man har en sån respekt
för den stora svarta saken hon har längst fram.



En riktig mammagris är vad hon är    .......  fast man är så stor !




Moa lämnades här och det har gått hur bra som helst sen hennes matte
och husse har åkt hem. Dom tjoar och visslar och gapar där ute som aldrig
förr. Moa har hittat sin betong pinne så nu tar hon en liten tupplur men ena
ögat är vaket för att se vad som händer och fötter ute på gården ... det är ju
trots allt en helt ny omgivning för henne men otroligt lugn och fin är hon ändå.
Vi håller tummarna att det går bra och att Märta inte börjar kaxa med henne
så att hon blir utanför eller att Charlie skulle komma på att Nej och usch inga
flera brudar i den här buren.




Lite senare fick jag besök av Karina + ett gäng med barn :-) alltid trevligt med
främmat och idag har vi ju stängt på jobbet och just idag ville en av Karinas
döttrar ha en hamster och tänk vilken tur att DM i Nikkala just hade en liten
hamster som ville flytta till en liten flicka som heter Nattis ......... alltid kul att göra
någon glad. Hamstern fick ett kärleksfullt hem och Nattis blev nog säkert glad
över att ge hamstern ett hem ..... slutet gott allting gott :-)



Nä nu ska jag gå ut och titta så att fåglarna sköter sig, det låter som det i alla fall
men jag går ut med jämna mellanrum bara för att se att ingen har ändrat personlighet :-)
 


Appropå djur .... vet inte om man kan kalla dom här för det men jag är glad för att
dom är just där dom är ...



i påsen i mygg maskinen :-) gud vad jag hatar mygg och jag måste säga
att mygg maskinen är värd varenda krona ...... man kan ju vara ute utan att
hoppa och studsa och gapa och svära .... för dom är där dom ska vara ....
i MYGGMASKINEN



Ha de bra mina vänner till nästa gång !!

 Tjingeling

Kommentarer:

1 Den STOOORA damen:

Hallo



Vad fina bilder, Moa är ju van att försvara sig mot andra "kråkor" så jag kan tro att hon höll på att ploppa ut ögonen när Märta vill hälsa :) Hon är ju själv inte kaxig av sig, hon har alltid varit snäll med de andra och fattar som inte när nån tänker göra henne illa. Som då hon traskade in hos Barbro!! Ellen har hon ju lärt sig att hon tänker bita nacken av henne s där passar hon sig. Du skulle få en fin grupp fåglar, alla snälla, inte som här :)



Men jakosar tycker inte om mig som du såg. Arorna gillar inte Danne. Dom kan ju gå till honom nbär de måste utan att bitas, eller ja Tintin har smakat redigt några gånger och Ellen små nafsat på han :)



Det känns skönt att Moa får vara lite friare och ha fåglar runt sig som är snäll med henne. Hon får väl vara där så länge du vill ha henne :)

2 kajsa:

Men sån fin fågel hon är Ellen!!! Så vackra färger. Apropå myggmaskin så är våran i garaget ännu...och myggj*larna lever loppan här ute...

Kommentera här: