Nu så ...

.... har den sista lediga dagen för den här veckan gott.

I morgon ska jag vara på jobbet kl. 7 och hjälpa en av våra chefer och inventera :-) de roliga .. he he he
men hon har hunnit mycket själv dom dagar hon har varit här.

Som jag skrev i förra inlägget så var ett körkort för grabben högst på önskelistan men när han kom hem
från Kalix där dom har kört på halkbanan så ser jag att nästa körtid är den 12 maj ... TOLFTE MAJ och han
som sagt hela tiden att i April ska han ha kortet och jag har tyckt att den är länge nog att vänta .... det har
alltså gott 5 månader sen han fyllt år :(

Irriterad som jag blev så ringde jag upp honom och frågade om han skojjade med oss .... TOLFTE MAJ
du som sagt att kortet ska vara i hamn i April, men då sa han att teoriprovet som var den 7 maj var fullbokad
och nästa teori tid skulle sen vara 4 Juni ..... jag sa att herregud vi är ju inte ens hemma då och det vet du!

Så jag blev ännu mera irriterad och sa att sen blir nästa tid i Augusti för i Juli är det semester ..... han sa att  han
skulle ringa Luleå i morgon och se om det skulle bli någon mera grupp i maj men mitt tålamod börjar snart
ta slut .... är fruktansvärt less på detta väntande och om jag är det då ska ni se hur less han är som är drabbad.




Idag har det i alla fall varit så fint väder, har suttit ute hela dagen och tittat på den leriga gården och önskade
att om jag blundar och tittar igen så är all snö borta och det är gröna gräsmattor men nej så lätt ville det sig inte.
Hade 22 grader på gården i flera timmar under dagen så de har varit riktigt varmt.



Till och med en stor svart hårig sak njöt i värmen idag ....... !



Nä nu är det duschen nästa, var bara tvungen att skriva av min irritation :-)

Ha de bra gott folk.

Tjingeling

Kommentarer:

1 Kajsa:

Jag förstår din irritation...för jag blir åxå irriterad...min kille skall åxå på körskolan nu i maj hade vi tänkt...är det fullt så blir han galen...måste nog ringa dit på måndag. vad vovvarna har det mysigt i solen!

2 Anna:

Hallo

Är det så svårt att få tider!! Undrar om Jonte hinner köra klart denna sommar då?? Har ingen pejl på det, fan jag måste fråga.

Men fan vilken frän pizza plåt tobbe gjort, en sån vill jag oxå ha! Vad kostar dom? Du måste ju bara fråga vad han tar för dom? :)

Kommentera här: