God morgon God förmiddag God eftermiddag .-D


Idag har jag fått sova till klockan halv 8 :-D, skönt var det. Melwin har sovit som en stock och
det har matte oxå gjort. Sista lediga dagen idag ... i morgon börjar verkligeheten igen.

Idag har jag varit rätt så flitig, har varit på en promenad med hundarna ... gick hysat bra, några
strejker gör han och typsikt alltid när det kommer bilar och efter seskarö vägen är de ganska
mycket trafik så jag tycker inte riktigt om att gå där men vad gör man ?? Finns inte så många
andra vägar att gå på, annat är de på sommaren då finns de ängar överallt men dom finns ju
inte nu på vintern.




Lite trött blir man allt ändå, t.o.m Manne :-D




Manne är rätt så förtjust i den lilla.






Vems näsa är längst ??



Det är alltid så skönt efter att man har varit ute och gått, man piggnar till och har energi till tusen.
När alla hundar däckade så började jag att baka, jag menar man kan ju inte gå ner i vikt nu på vintern
man behöver ju allt fett man har så man överlever.

Denna godbit ligger i detta nu i ugnen .... strax klar.




                                       Silvia kaka.

Lättbakad och kräver väldigt lite ingredienser. En av mina absoluta favoriter.
här kommer det för er som vill prova att baka denna supergoda kaka.

 

Du behöver: 


2 stora ägg

2 1/2 dl socker

2 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 dl kokande vatten


 Glasyr:

50 g smör

1/2 dl socker

1 äggula

Gör så här:


1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Smörj en rund form med smör och ströa med ströbröd.

3. Vispa ägg och socker vitt och poröst.

4. Blanda mjöl och bakpulver i en bunke och rör försiktigt ner det i ägg/sockersmeten.

5. Häll på det kokande vattnet och rör det till en jämn smet.

6. Häll smeten i den smorda formen, och grädda kakan i nedre delen av ugnen i ca 30 minuter.


 Glasyren:

Smält smöret i en kastrull. Ta kastrullen från plattan och rör i socker och äggula.

Häll glasyren över den avsvalnade kakan och strö till sist över kokos.

Så där jag, nu har ni kvällsfikat fixat när ni sätter igång och bakar .-D, den är jättegod så prova.

Nä nu ska jag gå och ta ut min kaka från ugnen och göra klart glasyren, sen blir de nog att äta nåt
de börjar kurra i magen. 

Men ha en toppenhelg alla, en annan ska jobba hela långa helgen.

See you. 

Kommentarer:

1 Petra:

Mums, den såg god ut.

Verkar gå bra med killarna ser jag, men Manne och gänget är ju så snälla.

2 Päivi:

Du får gärna ta en kaka till joppet så att vi oxå kan provsmaka den !!!

Kommentera här: