Middagstips :-))

Hallåj.

Sitter och inväntar Anna för vi ska ha en dreadskväll ikväll
men jag tänkte hinna med att ge er ett litet middags tips,
ibland så står de still och man undrar varje dag ... vad ska
man äta idag då så jag tänkte underlätta en dag för er :-)
och det gäller ju bara er då som gillar lax.



Här är själva laxen som man lägger i en ungsform.



Salta och peppra efter tycke och smak.



Plocka fram en sån här från kylen, har ni ingen åk och köp .-)



Gnid in laxen i geggan, eller blir det tvärtom kanske men så att det
finns rejält på laxen och sen in i ugnen ...... svårt va ?? 200 grader i
en halvtimme ungefär och de är så gott så gott. T.om dom här hemma
som inte tycker om lax tyckte det var jättegott och bad om en portion
till.



Sen plockar ni fram dessa två, det ska bli den kalla såsen till laxen.
Jag sätter mer av den turkiska yougurten för jag vill att den inte ska
vara så lös.



Sen river ni ner vitlök, hur många väljer ni själva men jag vill ha den
stark som de bara går.



Brukar även sätta lite svartpeppar, nu är den klar så in i kylen medans
laxen är i ugnen.



Sen skär ni en massa grönsaker till, eller ni som äter ris eller vad ni
nu vill ha till laxen gör ju det men jag äter bara en massa grönsaker
och det räcker hur bra som helst.

När laxen är klar så strör jag även på lite purjolök.



Smaklig måltid allihopa :-)

Hoppas det hjälpte någon förvirrad själ som inte visste vad som skulle
lagas till middag just i dag.

Tills nästa gång.

Tjingeling

Kommentarer:

1 catharina:

Middagen har vi ätit, men nu blev jag ju sugen på någe gott :-)

2 eira:

Det där ser så gott ut och låter så gott så jag har plockat fram lax till idag och köpt den där creme fraischen....mums ska bli spännande!

Kommentera här: