Sommar mat

Jag skulle kunna bli beroende av lax, jag älskar lax och det hör som sommaren till
tycker jag, eller enkel mat överhuvudtaget ska det vara ... inte orkar jag stå och kocka
när det är 25-30 grader ute. Här ser ni mina latmaskmiddagar :-) max 10 minuter får
det ta att laga mat i hettan.



Huvud rätten på grillen :-) gärna stor så den går att värma flera dagar.



Lax med mos och tzatziki ...... tar inte många minuter att tillaga.



Lax med bara tzatziki ocjh grönsaker, tar 2 minuter att sätta fram för laxen
är ju klar sen gårdagen :-)



Lax med löjromsröra, snodde en liten sparerib av Tobbe .... gott det med.



Bytte ut laxen mot 2 grillkorvar med potatitsallad och grönsaker ..... 3 minuter.



Eftersom min äkta hälft inte äter lax så får han dagen till ära honugsmarinerade
spareribs, finns inte så mycket kött på dem men dom är så goda de lilla det
finns att gnaga på dom. Men sen är det oxå bara grönsaker eller nåt annat
lätt till detta oxå.



Eller en Päivi special, grillkorv med knyten i aluminiumfolie. I knytet sätter
man krögarblandning ... det är grönsaker och potatis, skivar bacon och
även marinerade vitlökar och sen lägger man rökt ost ovanpå och sätt dom
på glöden i grillen och när osten är smält är det klart .... jättegott.

Ungefär så här ser mina middagar ut, jag är så lat på att laga mat och det
här tar ju inge lång stund att tillaga så de passar mig perfekt.






I morgon är det hejdå bilen ... tack för den här tiden .....synd att du började
bråka så  mycket med mig så nu får du inte stanna kvar fast du är så fin.



Nä nu ska göra i ordning lite mat till hundarna och sen sätta på lite kaffe
och vänta på Mia som skulle susa förbi här :-)

ha de bra tills nästa gång.

Kommentera här: