Idag ska man ......

............ inte klaga på vädret tycker jag eftersom dom  hade lovat
relativt dåligt hit idag, men solen har ju varit riktigt flitig idag och

vi hoppas att den fortsätter vara det, det
behöver vi nordbor, snart är det höst och en lång och kall vinter
väntar bakom hörnet.



Katt ..... ibland undrar man varför man skaffar katt, jo för att dom ska
jaga bort lite äckeldjur som finns här ute i skogen ... och det är den
duktig på, det ligger möss av alla de slag varenda morgon på våran
bro men när man hittar söta varelser då kan man bli ganska arg och
helst om det inte är en mus eller en råtta.



Den här söta saken lekte den med igår, den hade inte tuggat på den alls
utan den låg och kurrade och strök sig mot den och den lilla pippin bara
pep lite då och då ... fort som fanken tog jag upp den och tittade på den
och den var inte med minsta skadad.



Idag har jag varit på marknaden, synd att den var så liten för de är ju så
mysigt att gå och strosa bland alla knallar när det är vackert väder. Jag
tog Mia under armen och så begav vi oss dit ... och lite fick vi ju sponsra
dom i alla fall. Jag  har ju dille på rött just nu så jag köpte denna fina väska.



den var inte för liten och inte för stor och den är RÖD :-)

I turkiet köpte jag världens finaste plånbok, jag är lite skadad med dom oxå
precis som med mobiler så byter jag var 3.e månad men denna plåbok
kommer jag nog att ha länge länge eftersom det tog 4 timmar att hitta den
och det var hett där så nu ska jag hålla hårt i den.



Den är så fin och rejäl, innuti finns det hur många fack som helst.

Men det bästa från marknaden var ändå min fina jacka som jag köpte
............................. håll i er nu :-)




Jag kunde väl inte ha hittat en mer passande jacka :-) nice eller hur ??



Tvättat tvätt har jag gjort hela dagen tycker jag ... man ser aldrig botten på
tvättkorgen utan den fylls hela tiden och vi är bara 3 personer så jag fattar inte.
Bytte gardiner i köket gjorde jag igår och alltid när man byter så blir det så
nytt och fint .... men har varit slarvig på det nu ..... det är länge sen sist så det
var dax.

Nu är det dax för kvällsrycket det finns en hel del gräs och
allt annat som hundarna släpar in på golvet så nu ska jag ta itu med såna
sysslor för att sen dyka ner i soffan och smaska nåt gott. Jag är ju herre över
fjärrisarna nu i några dagar när Tobbe har åkt till Pello för att måla huset till
hans mamma.

Ha de bra tills nästa gång.



Kommentarer:

1 Anna:

Alltså du har så häftiga gubbar! har försökt sno nån med att kopiera koden men det gick inte. Var har du hittat dom? Och hur får du i dom?



Men vilken söt liten pippi, stackars liten då. Det är det som är nackdelen med katter när de tar fåglar. Jag har oxå räddat ett helt fotbolls lag med katter genom åren. Men nu kommer de smarta katterna inte hem med dom längre för de vet att jag snor dom om jag hinner.



Jag menar var dreadhead så snitslig och sa dreadpeppa så måste ju jag oxå hitta på nått sntsligt så det blev bakpulväh :)



Ikväll är det känna på kuddar dags, ska bli skit roligt och jämföra.



Kommer nog vid 18-19, ringer före. Vi åker till frevis över dan idag o sen är det matlagning o sånt när vi kommer hem.

2 Anna:

Jo hon är så himla söt, men jag är lite lur på att det är en han. Den verkar få bollar :) Japp det var jag som hittade ungarna när vi skulle titta på råttorna :) Helt nyfödda var dom små och röda :)

Kommer gärna på uppdatering av håret, har tänkt om jag skulle få ett offer här hemma att prova på, ialf få göra en! Hehe Petra ligger risigt till :) så jag får öva mig lite, vill oxå lära mig sätta i hår.

Nä nu väntar gojburarna på rengöring, usch fy och blä men du såg eländet så det är bara att hugga i :)

Kommentera här: