Fredag och ledig dag.


Vilket underbart väder vi har :-) inte för att jag orkar sola men de
är så skönt för själen när solen skiner och de är varmt, allt är så
mycket enklare när de är sommar.

Idag är de fågelburen som är inne som fått sig en uppfräshning,
jag gör i ordning den för snart är de dax för dem att komma in
till mamma igen :-) de ska bli roligt, saknar dem här inne eftersom man
kommer lite bort från dem när dom är ute, de blir inte alls samma sak
när dom är där ute. Är dom inne så ser och pratar man med dom hela
tiden men det blir inte så när dom är ute, men det har varit en mycket
välbehövlig paus när dom har varit ute men nu känns de som att dom
snart får komma in ........ har noterat att de har varit 2 grader kallt en
natt så nu verkar de som att nätterna blir kallare och kallare. Nog för
att dom säkert klarar de men det börjar som kännas att jag vill ha in
dem strax och Moas matte och husse saknar nog oxå Moa..  hon har ju
varit här några månader nu så dom vill nog oxå ha hem henne snart.

Ny inredning är inhandlad så att dom bortskämda fåglarna ska ha
nått nytt att leka med när dom kommer in :-)

                   

              Nya och fräsha sittpinnar är inhandlade. Charlie bara älskar dessa :-)

                  

    Nya bit leksaker är oxå inhandlade. Märta den marodören älskar att bita i sånt här.

Har även varit på Larssons glas och inhandlat plexiglas som jag ska sätta runt buren
så man slipper dammsuga 10 gånger om dagen, det var ju det man var mest less på
.... alla frön och matrester som låg på golvet så nu minsann ska jag göra allt ordentligt
innan dom små grisarna kommer in.



Även nya matskålar ska in, dessa har en arm som gör att skålen kommer
längre in i buren och så spills fröna in i buren och inte på golvet :-) har en ute
i voljären som har 20 cm lång arm och i den ska fröna, dessa skålar är till
för Charlies pellets och lite frukt. Så ni ser att kärringen är garderad ..ha ha ha.
Allt för att underlätta fågel livet :-)

Det vackra vädret lockade gubben till att göra sånt här gott :-)



Mumsfillibabba, min älskade lax är alltid med på ett hörn ... här i halstergallret.

Helgen som kommer är det jobb som vanligt, Lördag och Söndag 10-19 ... har
nu 6 helger på raken så nästa gång jag är ledig helgen var någongång i September
och jag lär ju tycka om lönekuvertet som kommer i September oxå.

Nä nu är kaffe klart och bullarna upptinade så nu blir de lite Fredags myyyys :-)

Ha de bra tills nästa gång.

 

Kommentarer:

1 Anonym:

Jo huvva, det går så fort sommaren. Nåväl hösten kan ju oxå vara skön, men man vet ju vad som följer, brrrr.

Det är bara att hojta till när du vill bli av med skräck ödlan så hämtar vi henne. Jag sa till Danne just att nu kan hon garanterat alla visslingar från utefåglarna så det lär vara ett fasligt liv på henne sen. Men är hon allt för gapig så säljer jag henne. Vi har börjat resonera lite över fågelbeståndet här hemma. Snuddar lite då och då vid tanken att sälja Ellen, men det bär så emot. jag har ju blivit mer allergisk och sen har jag inte riktigt tid med henne heller. Inte den tid jag skulle vilja ha med henne. Livet med småbarn, dagis, jobb och annat tar för mycket plats just nu. sen har vi ju ränt med Rasmus hela våren på undersökningar, utredningar, möten hitoch dit. Och det lär fortsätta så i nått år till. De ska följa upp, utvärdera hit och dit.



Kommer gärna till dig, det blir lugnare så :)Vi far och käkar på pizzan på eftermiddagen så kommer jag efter det runt 17 skulle jag tro, passar det? Jo glömt inte att ta ut bullarna och ha en stor kanna kaffe :)

2 Anna:

Hmm, glömde att skriva vem jag var men det räknade du nog ut med rövhålet :)

Kommentera här: