Redan har 5 dagar ....

.......... av semestern gått, snabbt går det men skönt är det måste jag säga.
Allt rullar på här och gojjorna växer och en har blivit såld, men den är kvar
här hemma tills jag ser att den verkligen äter ordentligt vilket dom har börjat
med lite smått. Dom är så söta dom små liven.



Det är den till höger som är såld, han med mycket rött på sig eller i sig kanske det heter.




Duscha i diskhon gillar dom allt. Bra att börja vänja dem vid det i tid.

Jag har gett mig in i discus världen, tycker dom fiskarna är så fina men dom är lite mera krävande
än någon annan fisk jag har haft men det är kul med utmaningar.






Den 4.e Juli börjar Tobbe sin semester och då tänkte vi vara lite "busiga" och åka iväg på en
liten roadtrip, vi hoppar i bilen och åker ner till Arlanda och sen väljer vi en resa därifrån så vi får
se vart vi hamnar. Lite spännande blir det men samtidigt kul att göra nåt. Hur mycket man än gillar sina
djur så är det väldigt skönt att slippa dom en liten stund per år oxå, slippa alla måsten och bara sätta sig
ner och beställa god mat och dricka öl dagarna långa =))

Morsan kommer hit och bor med små hundarna så för jag stor hundarna till Kicki i Luleå och klippan
Päivi tar hand om mina gojbebisar, jag är så glad över mina vänner och alla som ställer upp när man vill åka iväg... dom är GULD värda.

Köpte ju en paviljong för 2 år sedan från Jysk, en jättefin sådan men tyvärr mindre hållbar. Första året
gick den sönder en gång och förra året 2 gånger och nu innan sommaren ens hade kommit så hade taket
gått sönder så mina proppar gick och jag beställde en ny ... denna fina skapelse väger 65 kg så jag hoppas
den håller lite bättre.



Snygg va ??

Nä nu ska jag mässa i mig lite blåbärs paj och dricka lite kaffe .... men vi hörs igen !!
Tjingeling

Kommentarer:

1 Rebecka:

Hej!

Vad fina de är;) Min svärfar ska skaffa en gråjako hona så Gollum får lite sällskap. Det är bra att du inte säljer dina fåglar åt vem som hälst. Jag tycker så synd om dem som är på blocket.

Kommentera här: