Okristlig tid.

Hallåj.

Småbarns förälder som jag är så stiger jag nu för tiden upp i alldeles för okristlig tid, idag har
herren väckt mig halv 6 ... fatta 05.30, de har inte hänt de senaste åren att jag stigit upp vid
den tiden :-D. Men vi hoppas han lär sig av dom andra hundarna som kan sova fram till kl. 12
på dagen om ingen väcker dom. Men de lär ta ett tag och de tar jag, det är bättre att han väcker
mig än pissar på golvet.

Idag har han varit med mig på jobbet för första gången och så här i efterhand gick de bra, till
en början var han helt galen *fnisss* när jag satte han i buren, han gnällde och lipade på ett
bra tag men efter några timmar så var han helt slut och han däckade. Rebecka började kl. 10
idag så han fick sällskap av Kicka, hennes schäfer ... dom ligger alldeles bredvid varandra så
de var nog skönt för Melwin och bra för mig för hon visade ju hur man beter sig i en bur .. dvs
man är tyst och chillar och väntar på att matte tar ut en. På lunchen var vi ute en sväng och han
fick röra på sig men sen gick han självmant in i buren för att fortsätta sova så de var ju bra. Hela
eftermiddagen fram till vi slutade var han tyst så vi hoppas att de intrycket sitter kvar när vi ska
jobba nästa gång .... att de var rätt skönt att ligga och chilla i buren med alla sköna filtarna .-D

Tobbe är ju i Sandviken så jag slutade tidigare idag, kan inte lämna hundarna så länge ensam, och
när jag väl kommit hem vill jag inte lämna dem en gång till så när jag upptäckte att de saknades
ett ägg till kakan jag skulle baka så var de bara att lasta in hela gänget i bilen och åka till Nikkala
affären och handla ägg :-)) lite fjollig är man nog allt men va fan .... de är ju mina vänner och dom
har varit ensam halva dagen så inte ska man behöva vara ensam nå mer den dagen.

Nu är de så lugnt här, alla hundar sover .. bakmaskinen bakar bröd och ytterligare en Silvia kaka
är i ugnen ... den är god, och gott med lite omväxling .. äter ju mockarutor jämt tycker jag.

Jo, en sak ... kan ni fatta att de är 1.a advent till helgen ?? Inte jag, för mig är de ännu höst och jag
kan inte få in i skallen att alla julsaker ska upp. Är de för att man börjar bli gammal ?? Eller är det
för att man inte har några små barn ?? Jag tycker om julen, eller jag har då alltid gjort de men jag
tror att de har bara varit för Jeppes skull men vad bryr han sig nu ?? Näää, bara de finns lite julmat
är han nog nöjd, julklappar ville han inte heller ha eller åt andra sidan så hade jag nog garvat ihjäl
mig om han skulle komma med en önskelista .. hallååå .... önskelistor är för små barn.
Han ville bara ha bidrag till sin nya dator som han  har köpt och de är ju vettigt ..  !!

Inte för att de hade blivit några större klappar i år ändå, Tobbe har byggt garage och de har kostat fläsk, vi
har köpt ett nytt aggregat till bastun, EL bastu gud så skönt att slipa elda elda elda, elektrikern ska komma och göra nåt och dom e inte billiga, pellets för hela året är inhandlat ( dyrt ), Melwin är köpt så ni fattar att de inte  finns inte så många dolares kvar ... de lilla som finns kvar ska jag försöka spara så jag kommer till Turket 2 veckor i år igen. Har ju varit där många år på raken så man ska inte bryta en tradition :-)) vi hade det så trevligt förra året som vanligt när vi var.

I förrgår när jag skulle säga godnatt till gojjorna så såg jag ingen fågel i buren och jag tänkte att - Va ???
Men sen gick jag närmare och då såg jag att dom båda var i badkaret och hade värsta porr showen *asg* jag
frågade - Men vad gör ni ?? Och dom såg nästan generade ut och bara sprang ut därifrån .. ha ha ha. Kul om
de kommer lite bebis jakos om nåt år .-D

Nä nu ringer timern ... kakan ska ut ur ugnen :-D

Ha de bra tills nästa gång.

Tjing tjong

Kommentarer:

1 Kajsa:

Han är så söt den lilla valpisen!

Kommentera här: