Har inte landat ännu ....

........ det händer så mycket så jag hinner inte riktigt med. Både sorg och glädje.

Livet rullar vidare, bara så himmelens mycket tommare utan min galna hund .-D.
Den inplanerade resan blev gjord idag ( hade först planer på att ställa in den men kände att ingen blir lyckigare av det ) så jag gjorde Umeå tur och retur på 10 timmar. Startade 05.00 och var hemma kl. 15.00 med en liten pratstund på 1 timme i Umeå. Snabbt smidigt ... precis som det ska vara.

Jag hade ju bokat en valp, en Borzoi valp för några veckor sedan och planen var att hämta hem honom på Tisdag för jag har ju länge velat ha en kompis till Manne och jag funderade lite fram och tillbaka om jag dagen efter Milles bortgång verkligen ska hämta en ny valp.  ... Ska jag eller ska jag inte och jag kom fram till att ingen blir lyckligare av att jag slutar att göra de jag tycker om och jag tror inte Mille tycker att jag har ersatt han med en ny valp för det kommer ingen att kunna göra, ... INGEN kommer att fylla hans tomrum. Men jag var tvungen att ta mig en rejäl funderare om jag har inspiration och ork att ta en valp så snart efter att Mille var tvungen att tas bort.

Sagt och gjort, jag kan inte sluta leva och jag lever ju för mina hundar och slutar jag med de så kan jag ju lika lägga mig under täcket och vänta tills dödsannonsen på mig är i tidningen.

Kände när jag var klar vid 11 att - Fan jag brassar hem så är jag hemma i god tid så kan valpen vara vaken och umgås lite med gänget här. Kul med en valp i huset, de gör att man kan tänka på annat emellanåt ... men nog hade min Mille haft de kul med valpen. Han hade agerat polis här och styrt och ställt vem som ska få vara nära valpen :-D

Tungt tungt, han var speciell min tandlöse herre, men sånt är livet och han är inte den första och inte den sista men det gör lika jäkla ont varje gång, eller nu var de extra ont för de var min ögonsten som lämnade mig.

Hundarna tog emot valpen med öppna tassar :-)) dom e så snälla och jag är så stolt över dom.

Ett liv slocknar och ett nytt liv tändes, det var fint sagt Mia :-D, men det är nog så det är. Ödet.


Får jag presentera nytillskottet



                                          Melwin

Kommentarer:

1 Petra:

Men ååååh vad söt Melwin är .-D, grattis till nytillskottet och herregud .. ingen kan väl ens tro att du skulle ha "ersatt" Mille. Men de är som du säger, de finns såna oxå. Tror oxå att Mille hade tyckt att de hade varit roligt med en valp men jag vet att han tycker att du gjorde rätt ... fortsätt lev och Mille tittar på er från himlen.

2 Sussi:

Helt rätt Åsa, LEV.

Som du skriver så ingen blir väl lycklig av att man slutar göra de man tycker om. Mille finns i ditt hjärta och det vet han om. Ni satt ihop :-D

3 Sara:

Mille finns i ditt hjärta oavsett om du hämtat en ny valp eller om du lägger dig under täcket och dör. Klart du ska fortsätta leva som du planerat, de hade lilla Mille oxå velat.

4 johanna:

Mille kommer alltid vara saknad, den lilla glädjespridaren :) han var alltid på topphumör vad de än gällde. men men alla ska upp till himlen någongång i livet och det är ju synd :( hoppas han har det bra.



Men gud så söt Melwin är , ska bli roligt att träffa han :)

5 Anonym:

Lillskrutten ;)

Kommentera här: