Slö, men nu jäklar ......

..... ska jag uppdatera lite .-) inte för att det händer så mycket i mitt liv men ändå.

Oj oj oj nu är det nedräkning, endast 3 dagar kvar så åker vi iväg igen till Turkiet
och det ska bli så skönt ... ser verkligen fram emot det men ångest över att lämna
iväg hundarna finns alltid. Men jag brukar resonera som så att dom är hemma med
mig 50 veckor av 52 så dom lär överleva denna tripp oxå.

Fåglarna stannar hemma med Supervisor Päivi och om du läser detta så vet du att jag
är dig jätte tacksam och jätte glad över att du gör detta för mig .-)) och Sanne som vill
ta mina kineser. Resten av gänget åker på pensionat och där trivs dom bra, men jag
kunde liksom inte föra anorektiker Alice dit så hon får stanna i Happis i goda händer.

Fåglarna har varit ute sen 14 maj och dom trivs nog alldeles ypperligt där ute :-)) och
mattes öron får vila lite ... dessvärre inte grannarnas ... he he he .. men dom tycker det
är så trevligt med fåglelljud .. dom e ju inte kloka :-))

Eftersom mina gojjor är galen att leka i lådor eller badkar så har jag fixat ett lite större
tillhål att vara i :-) men tror ni att dom uppskattade de ?? Inte en chans, dom har inte
varit i närheten av den ännu ... sen när det är dax att komma in till hösten DÅ ska ni se
att det är det bästa som finns.




En jätte holk som jag har fyllt med hö ... Charlie skulle älska den bara han
skulle våga ta sitt fjädrade arsle och gå dit och upptäcka det.

Och för att det ska underlätta med matningen och att man inte alltid behöver
gå in dit så har jag även investerat i en sån här.



Så enkelt att snurra runt den och fylla den och snurra tillbaka ... lätt som en plätt.
Så nu kan alla fågelrädda oxå mata dom .-= man måste vara smart.




Fåfängan har oxå tagit ett grepp om mig förra veckan, var tvungen att färga min
hårbotten för jag tyckte att jag såg lite flintig ut och sagt och gjort så satt färgen
i skallen och det blev mörkt och bra. Senare ska jag försöka färga mina dreads
oxå svarta men då måste jag nog vänta på superrea på hårfärg för det lär gå åt
en hel del burkar.



Och inte bara hårbotten har fått sig en omgång, även mina kända kepsar har fått
kapitulera för några veckor :-=



Nu är dom permanentade uppåt igen :-))
Ha Ha Ha, på bilden ser det ut som att jag har ett hål under ögat, konstig
vikel men men den bistra sanningen.



I förra inlägget berättade jag ju att jag har bytt mat till hundarna och att dom
verkligen tyckte om det, men det har smygit in ett litet fel vid matningen.





Katt fan tycker oxå att den är delikat så han slåss för varje lilla kula ... jaa jag vet
att katter inte ska äta hundmat och den har egen mat så detta är nog ett bra bevis
på att maten är god ... :-))

Appropå mat, alla som känner mig vet att jag älskar mat och under veckan har jag
mässat i mig bland annat det här :-))



Min älskade lax och vitlöks tomater .-) yyyaammmiiii.



Tacos, finns inte så mycket enklare och godare mat.



Just ja, vi har ju även varit på galej med DM brudarna, vi var på Sportbaren och där åt
jag Entrecote och innan den kom in hade vi hunnit få i oss 3 eller 4 olika förrätter ..ha ha ha
men det tråkiga i kråksången var att vi fick ingen efterrätt ... FATTA ... ingen efterrätt ..... för
köket hade stängt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aj aj aj det var dåligt och vi fick snällt börja supa istället.

Bilderna har jag snott från Päivi utan att fråga .-)


Och vi brukar lyckas ganska bra :-))



Sussu ..... Jassu ..... Mia .-)



Jonna ville liksom inte vara med på bild .. kanske syns.



Mia rockar på, men så är hon ju ännu ung *asg*



Men jag och Päivi var nog inte så tokiga vi heller :-)) we still can
tror vi i alla fall ... eller jag i alla fall.



Jassu lika glad som vanligt.



Jag bara måste visa Milton, Tobbe brukar skojja att han ser ut som en finsk alkis :-))) lite
dåligt med tänder.



Men visst är han söööt, min lilla skroooot.



Tungan är än så länge inne i munnen, den brukar hänga utanför för det finns
ju inga tänder där fram som stoppar den.



Så trött efter ha varit ute hela dagen och jagat två rottisar har han oxå gjort.




Ja ja, nu ska jag börja skriva ner lite små lappar så jag inte glömmer biljetter eller passen på
Söndag .. är ju ledig ännu i morgon så jag tänkte ta ner resväskan och börja packa lite smått
för jag jobbar ju hela helgen ... fast Söndag går jag tidigare och delar ut djur och sen bär det av
till Kallax.

Så om vi inte hörs innan resan så ha de så bra allihopa och sköt om er.

Tjingeling

Kommentarer:

1 Petra:

ha ha ha du är så rolig Åsa :-)) fjädrande arsle fniss. Måste då säga att Mille ser roligt ut och han är rolig oxå. Ha så kul på semestern. Kram

2 Anna:

Halluuu!

Ellens bur e klar, den blev jätte bra faktiskt. Hon stormtrivs i den, nu kan hon återigen hänga i taket :)

Moa är kvar, har förnyat annonsen, att det ska va så svårt att sälja en goja?? Kanske borde byta bild? Den som är där är ju lite dålig. Det har mailat folk, men det är såna utan pengar, vill avbetala, uppfödare osv. Och eftersom det nu inte är ruggig panik så tar jag inte första bästa som nu råkar maila på henne.



Japp e ledig idag och lördag, börjar på söndag igen! Idag blir det party!!!! Vi har två 50 åringar och en som gått i pension att fira idag. Så det blir nog skoj :)

3 Sara:

Underbara Mille :-)) så rolig hund. Kul med party och kul att få åka iväg igen, lite avis är jag nog. Ha Ha Ha så du menar att fåglarna inte uppskattar dina försök till att vara snäll .-)) inte lätt. ha så kul och njut nu.

Kommentera här: