Jag har fått skäll .....


.... för att jag har varit så dålig på att uppdatera och jag måste
erkänna att FB har tagit över lite och mitt lilla Café där *fliiin*.

Men livet rullar på och mitt fiskeri håller i sig och jag har lyckats
hålla alla vid liv och har även investerat i lite nya fiskar.



Mina fina guramin och nej, jag har inte döpt dom :-))



Min ena sååå fina kampfisk, tack Päivi för att du beställde en sån till mig.




Och dessa små rackare bor i köket i mitt så fina moderna akvarium och dom är super roliga
att titta på .... har svart/vita och röd/vita och dom är aktiva och riktigt söta.
Det är räkor om det är någon som inte ser vad det är.



Jag måste ha nå turbo vatten för växterna bara växer och växer, snart får fiskarna
inge syre eller kan röra sig där inne för det är som en djungel ....... jag måste klippa
dom så dom kan röra sig där inne.

Alla mina fyrbenta mår bra och gojjorna oxå :-))




Inte nog med att jag fick mitt akvariedille jag blev ju helt besatt i att lära mig virka,
jag bara skulle ha en OS mössa och den skulle jag ha gjort själv. Sagt och gjort, åka
på kurs till morsan nån timme och köpte garn i alla de färger och inte länge så vart man
ett virkproffs *asg* långt därifrån men kul var det och är det.



Mitt allra första virk verk, inte så tokigt för att aldrig ha virkat i hela
mitt liv och denna fina skapelse har fått en ny ägare :-)) några mössor
senare ... närmare bestämt 4 st så skulle jag lära mig göra sockar och
envis som jag är så gjorde jag det oxå.



Här är ett par av 3 som jag har knåpat ihop och dom två andra har
nya ägare :-)) tycker synd om mina vänner som får en massa strumpor
och mössor av mig men dom ska ju åt andra sidan se det som en
komplimang .... jag har ju svettats bara för dom och det är inte illa det.



Här är en till, var bara tungen att göra en "rastamössa" :-))



Nu när jag tycker att jag kan grunderna i virkningen så har jag gett mig
fan på att lära mig sticka .... har tränat och tränat så jag ser vad jag gör
och så jag lär mig hur det ska se ut :-)) sagt och gjort nu sitter jag och 
stickar min första mössa och det är lite klurigt så jag får hålla tungan
rätt i munnen men jag tror det blir bra. Bildbevis kommer senare när
den är klar :-))

Och nu blev den klar :-))

Ta da .... min första stickade sak.



Jättekul att sticka i det bubbliga garnet, det ser lite kul ut men det är ju
så dom ska se ut på ett ungefär i alla fall :-))



Har hunnit bli två stycken .-))) hinner nog göra en röd oxå innan snön
försvinner :-))



Avslutar med en bild på söt Märta när hon äter papegoj nudlar, inte
de bästa bordsskicket :-))

Ha de gött gott folk, nu är det ju vår så man blir ju gladare och piggare
av bara de ... SOLEN har ju kommit fram, gud så skönt .. det är nu vi
har den bästa tiden framför oss så njut :-))

Tjingeling

Kommentarer:

1 Päivi:

Tack snälla du för mössan. Jag är sååååå glad för å i den =) !!!

Kommentera här: