En sån här .......

............ är inge rolig att ta in i huset :-(



... en ny tvättad Manne, och jag skrubbade honom säkert en timme så jag
fick bort all lös päls och nu återstår BARA borstningen, men sen är han nog
fit för fight för utställningen på Lördag :-) inte för att jag är så intresserad
men de ska bli kul att få ett omdöme om honom  nu när han är "vuxen".

Det blir tidigt uppstigning på Lördag ..... 08.00 ska vi infinna oss i Piteå så
jag stiger väl upp vid 5 tiden, jag säger då det .. min lediga helg och man
stiger frivilligt upp i ottan .. man är inte klok säg.



Sen på kvällen kommer mina kära arbetskamrater och någon enstaka släkting
och fikar lite .... och VIPS så har man gjort bort det oxå .... varför ska man fylla år
igentligen, jag firar mig själv sen eller firar och firar sörjer i Turkiet sedan när vi
är där. Men visst är det alltid kul att ståla samman några stycken men just nu är
ju anledningen lite onödig .. jag menar vi kan äta gott och dricka vin utan att någon
fyller år.



Idag eller någon dag här så ska Mia komma och träna lite på hur det är att leva
och sköta om två papegojjor :-) hon ska ju bo här med dom när vi är borta så lite
tips måste hon ju få på vägen. Det är inte svårt alls men är man ovan så kanske
det är lite läskigt  när dom kommer NÄRA för dom har ju stora näbbar. Men det
kommer hon att fixa galant .... annars får hon ringa 112 ... som jag har vidarekopplat
till Anna och Danne så får dom väl rycka in om det skulle hända nåt ... el hur Anna :-)

Voljärbygget är på gång .... här kan ni följa det projektet      http://tobbeebbot.blogg.se/


Nä nu kokar riset så det är dax att göra klart kyckling grytan, men ha de bra tills nästa gång.

Tjingeling

Kommentarer:

1 Anonym:

Tänk att lilla söta Åsa skall bli tant Åsa.

2 Anna:

Hallo

Det är bara och ringa jour telefonen, den e i kopplad dygnet runt :) Så du fyller år, hur ung är du nuförtiden? Inte är det väl den magiska siffran då sjukdomar och annat jävulskap bara kommer flygande och attakerar en?? :)



Skulle vara skit kul om du kunde hänga med, jag har inte planerat att göra nått annat i Lukleå än att åka dit, få mina nya fina dreads och OM jag inte ser ut som en teletubbis så far jag och käkar innan jag far hem. Om nu Danne e med så är Rolles akvariecenter ett måste för honom men det ligger i kvarteret brevid så vi kan skicka dit honom under tiden :)

3 kajsa:

Manne är så stilig så han tar hem alla pris!!!

Kommentera här: