Dan före dan före dopparedagen :-)

Hallåj gott folk.

Nu har det gått ett tag igen men de har varit fullt upp som vanligt
och jag jobbade min sista dag i Måndags så nu är jag ledig fram
till 15 juni ...... otroligt skönt. Jag skulle ha fört hundarna först i morgon
Torsdag till pensionatet men eftersom grabben hade fått teori tid i
Luleå till idag så valde jag att föra dem en dag tidigare så slipper jag
åka fram och tillbaka hela veckan.



Där satt den ..... fy fanken vad skönt, hans önskan var ju att få kortet innan
vi åker så han slipper läsa teori i Turket. Han kunde inte ens låtsas lura
mig när han kom ut från salen ..... ögonen bara lyste av glädje och som
mamma blir man ju så glad för deras skull och eftersom han kuggade första
gången så kändes de extra kul att de gick vägen den här gången. Känns
helt skumt, jag behöver aldrig mer fråga - Har du skjuts hem ? Eller säga
- Ring när jag ska hämta dig! Men åt andra sidan så är man ju lite hispig
nu när han är och kör oxå ... fan ska de aldrig bli lättare ..he he he.



Nog kändes det lite konstigt att föra iväg hundarna idag, första gången som
dom lämnas bort :-( men de är nog nyttigt både för mig och för dom. Hon var
jätte trevlig Kicki som har pensionatet och när jag skulle åka iväg så tog hon
alla hundarna i koppel och for iväg på en joggingrunda så dom inte skulle se
när jag for iväg ... men de kändes jätttebra att lämna dom dit.



Nu återstår det bara att packa väskorna, nu är det som att hjärtat är lite lättare när teorin
är avklarad ... har som inte kunnat slappna av förrän den var gjord och hundarna
lämnade så nu ska de packas här.



Fåglarna trivs ute vill jag tro, men varje morgon måste man gå in där och prata lite
med dom så dom inte blir antisociala :-) och Märta är så gooooo varje gång man
kommer in och hälsar på dem.



De ska goas och det ska klösas och klias :-)



Hon kan sitta i famnen hur länge som helst på morgonen och kvällen, de
är som att dom är extra kelsjuka vid den tiden.



Vi hade en så söt Afgan tjej på besök på jobbet under veckan:



men ni som vet hur en Afgan ska se ut ser ju att pälsen inte är som den
ska, dom ska ju ha lång härlig glänsande päls .... och .....



Kanske inte vara så här smala heller ...grrrr .... började nästan gråta när
jag såg den. Vill inte hänga ut ägaren här men jag hoppas att hon inte får
behålla den / dom länge eller att hon åtminstone börjar ta hand om dom.
Denna hund vägde 14 kilo :-) och en sån här ska väl ligga kring 20-25 kilo.



Så mina kära vänner .... nu kommer det att blir en liten


här på bloggen men jag återkommer när jag kommer hem från Turkiet :-)
förhoppningsvis är man utviland och några extra kilon runt magen lär man
ha eftersom dom har ju så förbannat god mat.

nu ska jag slösurfa lite och sen börja tvätta kläder som sedan ska in i resväskan .

Ha de så bra tills nästa gång.
Pussar och kramar från mig

Kommentarer:

1 Anonym:

Du kan ju blogga från Turkiet, du har ju datorn med dig ;)

2 Anonym:

Jodå men säkert inge trådlöst internet .. och jag är inte beredd att betala för något Turkishbroadbandisjhkdfjsldkfhjjklshd :-)

Kommentera här: