Tisdag och skönt väder :-)

Hallå.

Passar på att göra en liten uppdatering när Tobbe har dragit ner
nätverkskabeln, vårat trådlösa har slutat fungera .... herregud vad
man är bortskämd med att bara starta datorn utan att ha en massa
sladdar som hänger överallt. Men i morgon så skulle han väl investera
ett nytt så då kan jag ligga i soffan igen och slösurfa

Idag har jag varit ledig och solen har lekt lite kurragömma med mig
hela dagen, hann bara sätta mig tillrätta så försvann den och gick
jag in så kom den fram ... ungefär så har jag hållt på hela dagen för
att sen bli less att jaga den så jag gick in och dammsög istället.

Här går allt bara bra, dom 3 musketörerna håller sams men Moa den
lilla huggormen har börjat jaga mig i buren när jag är där inne för att
fylla på  mat och vatten ... jag kan riktigt se när hon tar sats och börjar
klättra efter gallret för att sen försöka skrämma slag på mig genom att
hugga eller rättare sagt slå med näbben på min hand för att sen titta
om jag SPRINGER ut. Jag bannar henne lite men låtsas som att inget
konstigt har hänt ...... man får ha lite is i magen och inte rycka undan
handen men det är svårt när man inte är beredd för då gör man det av
ren reflex.



Här sitter dom 3 musketörerna och väntar på att få påfyllning i matskålarna,
herregud hur kan 3 fåglar på några hundra gram äta som hästar ????
Visst ser dom skenheliga ut ..ha ha ha. Moa som sitter längst bak har spanat
in mig och vet att jag ska byta i den skålen som hon sitter på och hon flyttar
inte sig frivilligt ska jag säga er.



Här kontrollerar Märta ifall Moa fick någon annan mat :-) Moa till vänster
eller det beror väl på hur man tänker men det är hon som hänger i gallret.



Fiskarna har anlänt .... oj vad det är ljuvligt med sommar. ALLT är så mycket
lättare när det är sommar .. eller hur ??



En till soldyrkare, man måste vakta den tjocka kinesen när han lägger sig
och sover i solen .. han förstår inte att han bränner sig och nu börjar de bli
ganska varmt så det är väl dax att plocka fram hans t-shirtar.

hela dagen har varit så lugn och skön ..... i morgon är jag oxå ledig och
hoppas på en varm och skön dag även då.

Ha de så bra tills nästa gång !

Kommentera här: