Blommor :-)

Hello!

Idag har det varit blommor på schemat, jag som brukar vara så
tidig med att införskaffa dem men de här året blev det rätt så sent
eftersom vi var borta 2 veckor, men åt andra sidan så har de ju varit
så kallt så man har ju nästan inte kunnat ha dem ute.

Men nu jäklar har jag varit och inhandlat dom, och det är inte lite jag
behöver  jag har krukor tammefan över hela gården så det behövs
ett helt gäng innan jag är klar.



Hela skuffen var full i blommor ............................



hela baksätet oxå :-( och ändå var jag tvungen att åka en sväng till för
jag fick inte plats med häng amplarna :-)

Så nu är det blommigt och fint här på gården, ryggen värker men ca 200
plantor är nu planterade och jag känner mig nöjd över dagens arbete.



Mina fina balkong lådor, eller rättare sagt så jag planterat 5 sådana här.



Altanen har ju 7 ganska stora krukor och nu fick den även 2 amplar oxå.



Nu inväntar jag bara vackert väder så man får tillbringa den ute och njuta
av alla blommor och solsken.



4 amplar på bron, sen 2 vid altanen och 1 vid Jeppes ingång.



Mina perenna blommor kom ju inte upp i år  och eftersom jag var borta
så försvann min inspiration till att plantera nya såna så iår får dom här 1 åriga
blommorna pryda rabatten istället. Men det är ju blommor det oxå så det får duga.

Inte nog med att man har planterat blommor hela dagen, det finns ett skitgöra
kvar innan sommaren är klar ....... DAMMEN .... ingen rolig syn så här efter vintern.



Kolla färgen på vattnet .... yyyäärrrkk ..... grönt och det luktar inte blomma
vill jag lova. Här frodas nog en hel del mygg bebisar kan jag tänka mig.



Tömmning pågår :-) Tobbe hittade en suverän makapär som tömde den
relativt snabbt .... kolla geggan på botten.



Kolla kolla ..... den blir ju kalas ren och fin efter Tobbes vård  härligt.



I år tänkte vi prova sätta grus på botten, upplevde dammen så mörk när man
bara hade damm duken på botten ... den är ju svart så man såg fiskarna
så dåligt då. Men när det blir ljusare så ser ju fåglarna dom oxå så risken
finns ju att kråkorna kanske kommer och plockar upp mina fina guldfiskar.



Så ren och fin 2 timmar senare .... herregud vad ljust det blev med gruset.
Kommer att se fiskarna hur bra som helst ..... blir säkert jättefint när firrarna
anländer.

Nä, nu ska jag ta mig en och sen slänga mig i soffan och slöa
lite för de tycker jag minsann att jag är värd efter dagens slit.

Ha de bra tills nästa gång !!

Kommentera här: