Kallt = IKEA

Hej hopp.

Blev less på vädret så jag tröstade mig med ett IKEA besök, så nu
är det nudlar som gäller resten av semestern medans Kamprad
kan äta oxfilé ..... eller han äter nog de oavsett om en liten Happis
bo handlar men oj oj oj nu har jag investerat i min älskade matta
som jag har fluktat efter hur länge som helst men har inte idas
köpa den för den är / var så förbannat dyr men idag slog jag till.



den täcker nästan hela vardagsrummet, den är nästan 3 meter lång
och är 2.5 meter bred och den är sååå fin ... tror jag sover på den i natt :-)

Hade även en tom vägg i köket och dit har jag länge fluktat efter dom där
gammeldax förvaringslådorna, så jag inversterade i dom oxå samt 2 hyllor
och lite burkar så jag kan ha alla bak grejjer där i stället för i skafferiet.



så den tomma väggen blev så här, det kändes bra och jag tyckte de blev fint.



I morgon blir det baka av ... ska baka hela dagen för dom har ju lovat dåligt
väder även i morgon så då kan jag passa på att fylla frysen med en massa
godsaker istället. Min kära syster sa att dom hade lovat sånt här väder hela
Juli men att i Augusti skulle ryssvärmen komma tillbaka. Nå de blir vad det
blir ... tyvärr inget vi kan göra åt det, man får helt enkelt fylla dagarna med
annat roligt än sol och värme.

Nä nu ska jag gå och läsa lite recept och förbereda mig inför morgondagens
storbakande ...... måste ju även ha tv.n på hela dagen för dom skulle väl visa
Michael Jackson på TV4 + hela dagen för det är väl begravning eller någon
tillställning där stackaren ska visas upp i en glaskista. Huga, vilken cirkus
det blev av detta ... stackars människa. Inte ens när man är död får man
lugn och ro utan då ska hela släkten tjäna pengar på det, dom ska ta inträde
för dom som vill se honom en sista gång .... osmakligt säger jag då bara.

Näväl, ha de bra tills nästa gång.

Kommentarer:

1 Petra:

Vilken LÄCKER matta :-) herregud vilken dino pryl.

2 Mia:

Måste bara få säga att du är lite sjuk som köpte mattan! :) Huhu! Men det visste vi ju att den hämtas från ikea på ett elr annat sätt! ;)

Kommentera här: