Älskar sommar ......... !

Men vem gör inte det ?

Jaha då är det min tur att ha nedräkning, sista veckan börjar i morgon
och sen är det bara att lägga på sig leendet och åka till Ikano och
vänta ett år tills nästa semester ... nå tur man tycker om sitt jobb så
det känns inte så hemskt .. visst lite ångest har man ju alltid efter sin
semester men det är nog oxå för att de känns som att sommaren är
slut.

Tycker att just nu är alla sommar blommor som finast, dom är inte för
stora och inte heller taniga som dom är i början av sommaren.



Jeppes balkonglådor är så fina och blommiga just nu.



Hängamplarna på bron är så fina och maffiga.



Alla 12 blom vad det nu heter är inte heller för överblommiga som dom kan
bli i Augusti utan dom är precis som man vill ha dem.



Altanen har fullt med blommande krukor :-)



Jordgubbarna och frodas.

Helt enkelt, visst är det härligt med sommar



Måste säga att nog är det skönt med en lite nyare bil .......... först ringer Jesper
att den här har lossnat på hans bil  



ljuddämparen .... vi åkte till stan och slängde in den i Tobbes bil !

Sen någon vecka efter så skulle han och en kompis fara och spela fotboll
och hem kommer han med den här i baksätet



Hela bakre kofångaren hade ramlat av 

Så för tillfället är hans tjusiga bil så här fin



.... inte speciellt läcker va ?? Jävla skrotbil :-) men tyvärr så är inte hans
mamma så rik att hon har råd att köpa en bättre bil åt han, de får han göra
själv när han får sig ett jobb.



Gubben har ju varit i Pello förra veckan och målat huset till sin mamma
och i Fredags kom han hem för att åka idag Söndag igen för att göra klart.
Men skönt att ha hem kocken nån dag i alla fall så man slapp käka makaroner
ytterligare en vecka ... ha ha ha.



.... här har mästerkocken lagat pepparstek med så underbart god sås, mycket
lök, rödvin, whishey och peppar så klart och grädde i massor .... mums :-)



och till det blev det lite bubbel vin :-) men som det brukar så stannar det
inte där alltid utan det blev lite till .....



några pilser slank oxå ner av bara farten efter maten :-) men vaddå är inte
de som kallas semester :-)



Sist men inte minst så har jag själv blivit lite sommar fin i håret, och då
menar jag inte mina fina dreads .........



utan mina träpärlor som jag hittade idag, kommer ihåg att jag köpte dom
i Stockholm på Taj Mahal när jag var där för 2 år sedan men dom passade inte på mina
tunna inflätade dreads då men nu satt dom som en smäck eftersom dom
här är bra mycket tjockare än dom maskin gjorda jag hade innan.



Och jag som är inne i min röda period så gjorde de ju inget alls att pärlorna
var röda :-)

Nä gott folk, ut i solen en stund igen för att sen göra något att äta.

Tills nästa gång

Yo maaaaan ;-)
                                                           

Kommentera här: