8 dagar kvar .....

.... till julafton :-))

Inte för att det känns som det, det var annat när ungen var liten och
man hade hela huset fullt i jul. I år har jag inte ens orkat byta till jul
gardiner, har bara tagit fram stjärnor och ljusstakar ... de får räcka.

Jag är i alla fall klar med alla mina julklapps inköp så det känns skönt
så nu behöver man inte stressa över de någemera, så pass barnslig är
jag ..... vill ge och gärna ha några klappar att öppna. Jag tycker de är
så tråkigt att ge pengar i julklapp, tycker man matar dom med pengar
hela året så någon måtta får de vara. Han får snällt sitta och öppna alla
sina julklappar :-))

Här har man klagat att vi ingen snö har och att vi har + grader, nu sitter
man här och det är -20 grader ute .... hade det inte räckt med - 10 grader
väderguden. Man är ju inte alls förberedd och van vid kylan så man håller
ju på att frysa ihjäl fast man har kläder på sig som en michelin gubbe.
Hundarna gör sina behov på 1 ben, har jag tur så kanske på 2 ben och jag
förstår inte hur dom lyckas men är det kallt så är det. Borde videofilma hur
det ser ut när en kines och en italienare kissar och bajsar på ett ben, borde
vara en omöjlighet men nej då dom fixar de galant :-))

Skönt att man är ledig idag så man kan strosa runt i morgonrocken och
bara titta ut genom fönstret, slippa gå ut och plåga den stackars bilen men
i morgon finns ingen mercy .... då är det bara att klä på sig och åka iväg
med pansarvagnen till jobbet, dom känns ju som såna ... däcken är som
fyrkantiga när de är så här kallt.

På Lördag ska vi till Kukkola forsen och äta julbord med DM tjejjerna, var
ju där med familjen för 2 veckor sedan och åt, så det blir 2 gånger på samma
ställle i år. Men vad gör de .... det var ju fruktansvärt gott så nog går det ner
den här gången oxå.

Nä nu ska jag försöka vara lite lite flitig, fågelburen behöver sig en omgång
och kläder ska tvättas .... de är bara att sätta igång.

Ha de så bra tills nästa gång och kom ihåg att klä på er.

Tjingeling

Kommentera här: