2 lediga dagar.

Nu har man varit ledig 2 dagar, oj så skönt det har varit  men
som vanligt går de alldeles för fort ... i morgon kör jag igen och
sen hela helgen, de är min 5.e långa helg nu men sen är jag
ledig helgen efter de. Man får väl hoppas att den nya baren öppnar
då så att man får fara dit och inviga den under sin lediga helg.
Annars har jag väl inte gjort så mycket mer än dom där måstena
som man alltid har att göra, kostigt att dom aldrig försvinner !!!

Idag har jag varit och grattat syrrans pojke som fyller 19 år idag
....... herregud säger jag då bara vad tiden går.

Molle är rakad  och badad, alla hundarnas klor är klippta. Fåglarna
har fått duscha och buren är städad samt huset och tvätten med.



Här myser go Märta i Molles badrock efter duschen ... go go go säger hon :-)



Nyrakad och badad :-)



Köpte en grönsaksboll till fåglarna, den är igentligen till kaníner men jag
hängde in den i buren med en massa frukt och grönsaker så att dom får
kämpa lite för att få godbitarna och de var mycket uppskattat och de tog
mycke längre att äta upp dom nu och hälften låg inte på botten ... lite suddig
bild men det är för att den svänger lite eftersom Märta försöker greppa den.

Idag lagade jag en jättegod middag, utförligt recept finns på
http://wiccans.wordpress.com/ jag har ändrat det lite eftersom vi inte äter svamp
men ni ser grundprincipen.



Här har jag stekt kyckling filé som jag tärnat i småbitar och i det har jag
massor av olika lökar .. så som gul lök och purjolök, salladslök och paprika
både röd och grön.



Sen åkte de här i, sambalen satte jag ganska mycket av för jag älskar stark
mat men sätt efter tycke och smak.



Då ser ser maten ut så här efter att de fått puttra i ca 10 minuter.



Sen plockar man fram dessa, och sen är det bara att fylla geggan i dom.



Sätt sedan riven ost på dom och in i ugnen, dom är klara när osten har smält.



Mumsfillibabba var de och servera gärna en sallad till :-) enkelt och gott.

Så nu har ni fått ett middagstips oxå :-) alltid kul att få det ibland för man lessnar
så fort på det man lagar och jag gillar ju enkla och snabba maträtter ... eller
vem gör inte det :-)

Nä kära vänner, nu är det soffa och kaffe dax.

Tills nästa gång.

Tjingeling

Kommentarer:

1 eira:

ååååh, va gott de såg ut o vara....

2 Anna:

Garvar, japp jag e lite prylbög :)



vad fränt att du bloggat i bilder, se ju himla mumsfilibabba ut. ska oxå testa med olika lökar, lät gott. Älskar all lök föruton vitlök!!



Vad söt hon e Moa i handduken, förstår att hon säger go go

3 Kajsa:

Å, vad göttigt det ser ut!

Kommentera här: