Lördagens projekt klart :-))


Nu är jag mer än nöjd, nu är dagens projekt klart och projektet var att göra hundgården större
och göra ett hål in till lägenheten så hundarna har någonstans att vara dom dagar man måste
ha dem i hundgården och de blev jättebra . Rena rama lyxen för dom.

Själva utedelen blev över 12 meter lång och innedelen är ju ca 40 kvadrat så de lär inte gå någon
nöd på dem dom dagar dom måste vara där ute, dom har t.om ett soldäck om dom vill sola :-)



Man ser "hålet i väggen" på höger sida, nu måste man bara måla rött runt om så skriker de inte.
Lite ovana är dom att gå in men de tar sig, dom har varit in där några vändor redan och vänta
tills dom kommer på att oj vad svalt och skönt de är här inne så kommer dom att vara där jämt.



Har ju tagit bort kaninhuset och hagen och de var inte LITE skit dom hade släppt, herregud Tobbe var
tvungen att ta bort de med traktorn och dit gjorde vi soldäck till hundarna och Melwin var ju inte sen
att inviga den och njuta av solen :-)



Inne är de ju redan heltäckningsmatta men alla hundar har egna bäddar och snart får stora
hundarna egna soffor att ligga på om dom vill, har några slitna i ladugården som ingen kommer
att använda, 3 fönster finns här oxå så de är rena rama lyx lägenheten för dom 4 benta. Men
de ska vara, så de så.



Melwin testar då allt på en gång, en nyfiken liten herre och jag tror att nya hundhuset
blev mer än godkänt, och inte nog med de .... dom har ju 4000 kvadrat stor tomt att
springa på för jämnan så om man måste tillbringa nån timme i hundgården och i huset
tror jag inte dom lider av.

När vi höll på att fixa ute så kom min kära son på att han och tjejjen skulle komma hit
och grilla mat åt oss och de tackar man ju inte nej till .... och för mig för de gärna bli en
vana att få maten serverad.



Det satt som en smäck i kistan, fii fanken vad gott de var :-))

Nä nu ska jag ta en kopp kaffe och sitta still en stund, lite senare är det dax att fara med
jobb tjejjerna och äta i Torneå .... men de blir ingen utekväll, känner inte för de och dels
för att jag har mycket att göra i morgon så jag orkat inte vara sliten och bakis.

Men vi hörs.

Kommentera här: