4 månader sen sist, och jaa jag lever .-))

Hej,

Är urusel på att blogga nu för tiden, tycker man förmedlar och kan läsa om andra på
Facebook ... tycker den är fantastisk när man vill hålla kontakt med folk, bloggen då
snackar man ju bara för sig själv :-)) måste lära mig att blogga från Iphonen för då skulle
det nog bli av oftare.

Här är allt bara bra, hundar, kråkor jaa allt levande i detta hus lever och mår fruktansvärt
bra och som dom flesta vet via FB så har jag blivit mormor till grå jako bebisar .. underbart
kul att följa dem och deras utveckling, fasar för den dagen då dom måste säljas. Hur mycket
jag än tycker om djur så måste man inse sina begränsningar, 4 papegojor är för mycket.

Turkiet har jag ju ställt in i år, vi sviker de landet för första gången på länge men de har inte
kännts så där JAG MÅSTE ÅKA som det har gjort varje år och dels för att vi behöver pengarna
till annat ... staket ska bytas runt huset, hundgårdar ska fixas, gojjorna har fått en ny stor
innebur så jag tyckte att de var inte värt att åka i år ... jag får mer ut av pengarna på det jag lägger
ner dom på här hemma. Och det känns jättebra, känner man inte 100 % på att åka då ska man
inte sätta ner så mycket pengar på en resa när man får grejjer som varar längre än 2 veckor.

Har suttit och kikat på resor till Thailand, man jag är så kluven vad gäller de ... är det verkligen värt
alla dessa pengar ?? Är de så jävla vackert som många säger ?? Har dock träffat ca 10 personer
som aldrig skulle åka dit igen, då undrar man ju vad dom hade för förväntningar ... eller så är de
inte så bra som man tror ... eller så är de bättre ... som ni märker har jag lite beslutsångest :-))

Vaccinationer för flera tusen, kryllar av mygg .... då kanske man ska stanna hemma och skotta snö ?
Måste verkligen fundera.

Och Sverige förlorade hockey finalen mot ärkefienderna Finland :-)) moooahhhh vad jag garvade när
finnarna invaderade Happis efteråt, och de bjuder jag på för hade jag varit 20 år yngre så hade jag
gjort precis likadant. För 20-25 år sedan hade jag sprängt Torneå  om dom hade vunnit,
sån rasist var jag på den tiden .... tur man har mognat, i alla fall lite.

Eller rasist och rasist, bor man i Finland så ska man ju givetvis hejja på sitt land men dom jag hade svårt med var dom finnar som bodde i Sverige men ändå hejjade på finnarna ... DÅ SKA MAN INTE BO I SVERIGE UTAN MAN SKA BO I SITT FINNELAND. Enkelt tyckte jag. Som ni förstår var jag en rätt stor motståndare mot dom så kallade svennefinnarna :-))

Har även hunnit bli lite av ett träningsfreak, trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag Åsa halvknarkaren skulle träna 3-4 gånger i veckan och tycka att de är kul dessutom, men jag verkar ju ha mognat på många plan de senaste åren och de är ju inte illa. Idag är det Body Combat på schemat och de ska bli så roligt och roligt att man gått med sonen oxå flera gånger i veckan, han tränar ju annars på gym men han tycker detta är en roligt kombination.




Bjuder på lite bilder:



Nån timme gammal fågelbebis.



En vecka gamla.



5 veckor är den på bilden och nu ser man ju vad det är .-)) låter
förskräckligt illa när dom ska skrämma iväg mig, man får inte glömma att de
är vilddjur .... man måste tämja dom. Dom är ju inte tama bara för att
mamma och pappa fågel är det.



Dom två "ryska" grabbarna myser på .-))


Hmm, vad är det mera som har hänt ..... kommer inte ens ihåg vad jag har bloggat om sist så jag måste gå igenom mina gamla inlägg så återkommer jag om jag missat nåt roligt.


Just ja, om ni är på väg att köpa nya skor till er själva så rekommenderar jag dessa starkt.



Helt underbara att gå med, har aldrig haft skönare skor ... går med dom jämt.


Ha de så bra så ska jag försöka bli bättre på de här .-))

Kommentera här: