Hej, så mycket hej.

Oj oj oj, herregud .... ooh my god .. herra juumalaa :-D
det är nästan ett halvt år sedan jag har bloggat, helt sjukt vad tiden går fort och jag försöker
memorera vad fan jag har gjort under hela den här tiden.

1.   For ju till Turkiet i 2 veckor ... check
2.   Har renoverat .. fel av mig .. Tobbe har renoverat sovrummet ... check
3.   Har haft semester .. check
4.   Skaffat mig en till katt ... check
5.   En kanin har dött ... check
6.   Fåglarna har flyttat in igen ... check
7.   Tobbe har byggt garage ... check
8.   Har köpt en brödmaskin ... check
9.   Alla hundar mår bra och lever ... check
10. Jesper for till Turkiet en gång till ... check
11. Har skaffat mig ett till akvarium ... check
12. Skaffat mig nya fiskar Kulfiskar ... check
13. Fixat en brudfrisyr ... check
14. Färgat mina dreads vinröda i topparna ... check
15. Köpt ett rökeri ... check
16. Köpt nya fräsha utemöbler .... check
17. Stickat och virkat en jävla massa mössor .... check
18. Fortfarande helt frälst i min Iphone .... check
19. Begravt några slöjstjärtar .... check
20. Fått vinterdäck på bilen ... check

Jaa, listan skulle jag kunna göra hur lång som helst men jag börjar med att säga att jag är ruskigt nöjd
med min brödmaskin, finns inge bättre än att vakna till doften av färskt bröd ... tom en sömntuta
som jag stiger upp då.



Så ser den ut .-D



Och såna här spottar den ut efter inställd tid .-D, finns oändliga sorter
att baka men just nu är yougurt brödet en favvo. Känner ni hur det
doftar ??



Sovrummet innan, vita vägger med trä ALLTING ... yyyäärkkk.



Nya sovrummet. Vita möbler o tak och vinröda tapeter ... me like :-D



På den väggen finns idag en fläsk tv upphängd .... me like a lot :-D



Så här mysigt på en madrass bodde jag under renoveringstiden .-D



Mina nya fina utemöbler, de är så man längtar tills nästa sommar.



Första hålet i väggen, detta ska bli ett garage .-=



Nu ser de ut så här, och vill ni se hela de makalösa bygget kan ni kolla alla bilder här:
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#!/photo.php?fbid=1415913314024&set=a.1361316509138.2045038.1118310470



Mitt enorma rökeri .-D



Min fina Laptop.



Mitt nya stora akvarium.



Mitt lite större akvarium, med nya gamla gäster i.



Molles alldeles egen ryggsäck vars namn är Alice.



Redo för vintern, mössa och tub stickad ... detta är bara EN av 20 st mössor
jag tillverkat under denna blogg torka period.



Kisse bebisen med den stora snälla kompisen och Mille så klart.



Mina vinröda toppar.



Här ser man kanske dom lite bättre, om man inte stirrar på mina sneda
näsborrar förstås ... ja ja, sluta titta på dom nu jag vet att den är sne.



Ny friserad söt Alice.



Kissen igen.



En fixad Molle.



En fet "Yo man" mössa stickad.



Just ja, de var så här de kunde se ut med en kattunge i huset .. hmm



Mina pyttesmå kulfiskar, dom är så små så dom syns inte.



Kineserna har börjat jobba åt Vägverket :-D



Blev sugen på smörgåstårta, så jag gjorde en.



En gård som är uppgrävd, allt för en jävla elkabel.



Lets Dance.



Jag och Mia i Turkiet



Jag och Tobbe




Mia och Dennis



Sällskapsresan 2



Dennis och Tobbe



Jeppe fick en Välkommen tillbaka puss .-D



Sup cigg sup cigg ... äsch tar båda samtidigt.



Dennis och Jeppe



Vi hade det jättebra och fint, som vi alltid har de i Turkiet.



Har hittat en sån här godiing, en grå Borzoi ... har inte lyckats övertala
Tobbe ännu.



Mammas lilla skrooot .-D



Nya favvo boken *harkel harkel *



Nyfärgad hårbotten .-D, mycket intressant information.



Inhandlad blandgodis från Dollar Store, kostar 20 kr.



Fräscht kranvatten, eller har vi helt enkelt färdigt kaffe i kranen här i V Nikkala.



Grill time tydligen.



Några inbakade flätor gjorda.



Fredagsmys, någon gång under de gångna halvåret .-D



En slöjis som har upp och ner sjukan.



Utslagna hundar.



En slut som artist Malte.


Jaa, som ni ser så lever jag ... jag skulle kunna lägga ut hur mycket bilder
som helst och skriva hur mycket som helst men jag sparar mig till en annan
dag och jaaa jag lovar ... ska vara duktigare på att blogga. Men som man
säger, en bild säger mer än 1000 ord.

Over and out


Kommentarer:

1 Petra:

HÄRLIGT att du är tillbaka .-D

har saknat dina inlägg och att få följa dig i din vardag som verkar helt grym med alla djuren. Men så sött med en grå Borzoi, har aldrig sett en sån live. Fortsätt blogga nu så man har nåt att läsa.

Kram på dig.

2 Sussi:

Yes, äntligen är du på G igen :-D

3 annelie:

Kul du vaknat till liv igen ;)

4 "Grannen"-Päivi:

Välkommen tillbaka !! Äntlich !!! =D

Kommentera här: