Papegoj flytt och ledig helg.

Hallåj.

Se nu är jag flitig på att uppdatera :-))

Detta är min lediga helg och den är fullspäckad som vanligt och jag som skulle ta det lugnt den
här helgen men nej det är ju nu man måste passa på att göra något som tar lite längre
tid och sagt och gjort ...... har flyttat papegojorna till ett eget rum dels för att mina öron måste få vila,
har nog fått en släng av tinnitus eller hur de nu stavas ... det bara piper och susar i dom för Märta har fått
för sig att dra några så in i helvete höga ljud si så där 150 gånger per dag så nackhåren reser dig och efter
några timmars gapande så har man ruskig huvudvärk så jag tänkte att innan hon blir fylld av feta ost och in i ugnen i 200 grader så får dom ett eget rum innan det är dax för ute voljären.

Rätt eller fel ... ingen aning ????? Just nu känns det jävligt rätt och helt underbart tyst här nere.

Men det är inge kul att vara irriterad på henne hela tiden och jag tänker som så - En gapig Jako sitter ofta på Blocket men det kommer inte på frågan, utan dom får bo kvar hos oss och dom har varandra och dom får GAPA hur mycket dom vill för jag hör inte det lika tydligt och nackhåren får ligga som dom ska. Men lite lite dåligt
samvete har jag över Charlie, han gapar ju aldrig och är en så tyst fågel men jag tror nog han hellre tittar
på Märta än på mig om han måste välja och han får ju faktiskt titta på oss båda fast dom bor uppe.

Så alla ni som har tänkt skaffa en goja .... titta noga nu så kanske ni tänker om .-))



Så här fint är det ALLTID runt buren oavsett alla kanter plexiglas man sätter runt.



Här har jag tagit isär en sida av buren och burit ner den till källaren för en
grov städning med diskborste och tandborste så den bli fin och fräsch.



Fräscht eller hur ??? Och så här ser det ut efter ca en vecka efter storstädning.



Efter att buren åkt ner i bastun så återstod detta fina under buren, så en stor
städning av golv blev det oxå och väggar för den delen.

Jag kånkade alltså denna stora bur ner till källaren och upp igen alla trappor till
vindan och jag var helt slut efter allt springade och fåglarna satt så fint i sin
transport bur och tittade på kärringen som stånkade och svettades och svor
och Charlie kan tydligen bara en mening nu för tiden :

- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??
- Vad säger du ??

efter typ 75 gånger så börjar de tära på en och man börjar säga att - Jag säger INGENTING :-))
och det ska inte du heller göra och man tänker några onda tankar däremellan :-))



Tomt .... städat .... rent ..... tyst :-))



Min fina köks soffa kom ner och min fina blåa hylla fick åka upp igen .-))
och det känns rent fräscht icke dammigt och framförallt lite tystare och
jag blir gladare, fåglarna blir gladare av att ha en glad och snäll matte.



Här får dom gapa hur mycket dom vill och hålla koll på vem som kommer :-))
så håller vi tummarna att hon växer ifrån sina decibell sirener till hösten när
dom kommer in från voljären.

Detta är alltså vad jag har hållit på  med hela lördagen, men nu när det är
gjort känns det som att det verkligen var värt allt slit och hoppas att dom
kommer att trivas där uppe med Manne .-)) han har ju tagit detta som hans rum
för han sover alltid här.

Nä nu ska jag se Lördagsfilmen på 4.an :-)) ha en trevlig Lördagkväll alla.

Tjingeling

Kommentarer:

1 Anna:

Förstår dig, vet ju precis hur underbart de kan låta de små liven!!! Ibland är det så att man har lust och fråga IKEA om de behöver dun till en pannlapp eller så!



Men de ser ut att ha fått jätte fint där uppe. Och man kan framför allt leva med dom när de inte gapar precis brevid en hela tiden. Mysigt att stå och titta ut genom fönstret :)



Flyttade Moa idag till hennes egen bur, hon är hittin tills paralyserad, hon sitter i sen matkopp och bara stirrar. Får se när hon kommer igång. Men tänkte att hon måste ju vänja sig vid sin bur igen om hon flyttar snart.

2 Kajsa:

Svarar du varje gång?

3 johanna:

hoppas dom är tysta på natten iaf när jag kommer :p

4 Katrin:

Vet hur det är. Har två glada amazoner som också kan ta höga toner om man säger så.



Jag har ingen egen blogg, men det är kul att följa dig och alla dina djur, speciellt gojjorna!

5 Rebecka:

Mysigt.. Men det blev ju fint sen;)

Kommentera här: