Nu har den anlänt .-D


......... min fina kaffe maskin Dolce Gusto Cricolo, och snygg var den :-D. Men då till saken, den ska alltså
brygga kaffe och vanligt kaffe överlåter jag till min bryggare ... de var väl så där men helt ok om man bara är sugen på en kopp eller har bråttom och inte orkar eller ids brygga, men allt annat MUMS så gott. Capuccino. Macciato och Choklad ... ska visst finna hur mycket mera som helst men dom har jag inte men man hinner nog köpa och prova allt efter som.

                  

                                          Den var större än vad jag trodde.

                
                    

                                 Och har ett blått fint sken när den är igång.

Så här har druckits kaffe vill jag lova :-D, nyhetens behag ni vet. Men de är kul med lite lyx och enkelhet.




Som jag nämnde här tidigare så kom jag ju på mina kära gojjor i badkaret så Tobbe tog tag i saken och snickrade ihop en lite mera lämpligt tillhål för dom, men tror ni dom varit in där ??? Nääää, de är ju Jakos vi snackar om så eventuellt om ett halvår så vågar dom sig lite närmare *asg* dom är så töntiga när de gäller nya saker.

                   

Ser inte så stor ut på bilden men den är enorm i verkligeheten :-D, fin tycker jag att den blev. Verkligen.




Att jag har skrattat idag när jag kom på att jag vill ha en Onepiece att glida med här hemma och jag får flash backs från Turkiet för där fanns dom tammefan i varenda stånd man gick förbi och vi alla var lika undrandes - Vad fan är de där för nåt ?? Varför ska man gå i en sån ?? Och vi skrattade och gjorde narr av denna konstiga skapelse och nu 6 månader senare så har man skaffat en sån så jag måste då säga att Turkarna är då verkligen före oss :-))))  och tänk om man hade vetat att man hade velat ha en sån då ... då hade man nog fyndat några stycken för jag höll på att smälla av när jag såg vad dom kostade 1400 - 2000 kr beroende på mönster och färg och hur tjock den ska vara. Tur att Ebay finns och att allt är mycket billigare där.

                  

Precis en sån här har jag köpt ... ha ha ha ha. Alltså, jag kan gå omkring i morgonrocken en hel dag när jag är ledig så jag tänkte att - Oj så skönt att ha på sig en sån här *asg* tur man bor här i skogen så ingen ser när man går omkring med en säck på kroppen .-D



Vi pratade mat jag och Tobbe för ett tag sedan och jag sa då att jag aldrig har provat Sushi och en kväll när jag kom från jobbet så hade han lagat till lite och jag vet inte vad jag ska säga om de igentligen. Gott ?? Äckligt ?? Konstigt ?? det var lite som en skräckblandad förtjusning upplevelse :-)) men nu har jag ätit de i alla fall.








Melwin är en rolig prick, han har en jättefin och jättestor bädd i sovrummet .. den är nog 120 X 80, han ser ut som en liten räka i ena hörnet när han sover på den .. men han föredrar detta istället och jag kan inte förstå varför ?? Eller kanske jo, han är en hund.




Här ligger han och sover, på det kalla golvet .-D .. eller de kanske är varmt för honom.



Nä nu ska jag zappa lite kanaler och känna lugnet, har varit så slö idag och det har varit så skönt.

Over and out.

Kommentarer:

1 Petra:

HA HA HA HA, nu måste ju jag oxå erkänna att jag har en Onepiece .-D, helt underbar är den. Hmm, helt klart en Åsa dress ... men lova att inte gå och handla med den eller njaa de är ju du så varför inte. Kaffe maskin, lät inte helt fel.

Kommentera här: