Söndag och en ledig sådan :-))


..... och snön vräkte ner igår och jag som hade planer på att kratta lite på gården idag
men dom planerna gick ju lite i stöpet och sommardäck känns ju oxå lite lustigt men
på ska dom i alla fall för den här snön lär ju inte stanna länge men den kändes som
lite lite onödig i att komma när det hade tinat upp så fint. Men det är väl det här som
kallas för april väder.

Nya akvariet är installerat och fixat och några nya kompisar har flyttat in :-))


           

Här står härligheten, ser liten ut på kortet men den kändes stor att inreda och fylla
när jag jämför med mina små.



Har bara slöjisar i den och dom ser ut som neontetror när dom är så små men oj så
roliga dom är, trodde inte att dom var så aktiva som dom är.



Idagsläget har jag 5 st .. en "vanlig" orange, en brun, en blå och två stycken flerfärgade
och jag vill ännu ha några till men inte dom som är mera vanliga utan alla ska ha olika
färger och former så få se när jag hittar dom :-))


                                    

        Blåa och orange +  flerfärgad                      Blåa                                               Choklad


Det är så kul att ha dom som är mindre vanliga och jag tycker dom är så fina :-))




Lite svårt att inreda den när man bara ska ha slöjstjärtar i den för dom måste ju ha
plats att röra sig och sen får man prova sig fram med växter för dom små marodörerna
äter ju allt men än så länge har dom bara grävt upp växterna men inte ätit på dom.



Idag blir nog en lite av att slappar dag, städade igår innan jag for till jobbet så idag är det bara
fågelburen på schemat nu när mina krattningsplaner for i stöpet .-)) vika lite tvätt för det finns
väl alltid men åt andra sidan så lär man behöva skura idag igen med tanke på våran fina gård.

Nä nu ska jag ta lite kaffe och vakna till liv och njuta av min lediga Söndag.

Kommentarer:

1 Sara:

Men gud så fina dom är, jag har aldrig tänkt dom som fina fiskar men när jag ser dom som är i lite andra färger så måste jag erkänna att dom inte är så tråkiga som man kan tro att dom är.

2 Päivi:

Visst är det ommöjligt att fota dom små rackarna !! Står ju aldrig still ;)

Tur att man har digitalkamera så kan man med gott samvete fota 100 foton varav 4 är dugliga ;)

3 Pia:

Men oj så fint och vad fina fiskarna var ;-) håller

med om snön .... är så less på den nu så

jag hittar inte ord.

4 Petra:

Jättesnyggt :-))

Kommentera här: