Söndag eftermiddag.

Oj vad jag har varit dålig på att uppdatera  men har som inte
haft tid eller lust ... är det då det kallas för blogg torka ???  Men
det händer väl den bästa.
Veckan som gått har jag haft / har öroninflammation men nu är
värken borta, finns inge värre än när det känns som att någon kör
in en morakniv in i örat och sen drar ut den långsamt för att göra
de några gånger till ... tack gudarna för att det finns meduzin för
sånt obehagligt.

Den här veckan har vi haft eller vi har fortfarande besök av en
söt liten dam kines vid namn Alice, en bedårande gulligt hund men
hon har visat att hon har en vilja av stål så man får inte luras av
hennes söta yttre. Men allt har gått jättebra, hon är snäll och go och
nu börjar hon känna sig ganska bekväm med alla mina hundar oxå
så hon märks inte överhuvudtaget här hemma.



Här är lilla Alice, visst är hon söt.

Min Molle är ju ungefär 3 gånger så stor så denna lilla vovve känns som
en bröd smula.



Här ser ni litegranna hur liten hon är när dom sover bredvid varandra.



Hon är söt som socker och det vet hon nog om oxå :-)) och frusen.



Tur man har en kines kompis i alla fall så man känner sig lite som hemma.




En italienare går väl an det oxå :-))




Här njuter gänget av kanske den sista soliga dagen för det här året
och som ni ser så kommer hon bra överens med dom andra. Hon är
lite reserverad för Manne men det har sina orsaker men för varje dag
går det bättre och bättre.

Här en kväll när jag var och körde när det var mörkt så råkade jag komma
åt en knapp i bilen och vipps så hade jag hittat något roligt.



Inte visste jag att jag hade såna här fina finesser .-))) och jag är ruskigt
lat på att tanka så de kan vara bra att se hur mycket bensin det finns
i tanken så jag absolut inte tankar i onödan.



Det slutade med att jag höll på att köra i diket för det var roligare att
kolla hur mycket bilen tog just då och hur mycket tar den om jag gör
så här ... ha ha ha .... lätt road kan man vara. 0.52 är inte illa men jag
var nere i 0.42 när jag körde med farthållaren och DE är inte dåligt.

Nä nu gott folk ska jag dricka lite kaffe och bara vara :-))

Jo, fiskarna är uppe från dammen ...... var tvungen att plocka ur dom
så dom inte fryser ihjäl.

Ha de bra tills nästa gång.

Tjingeling


Kommentarer:

1 Anna:

Oh, nu har den riktiga blogg torkan slagit in :)

Hur mår håret, hundar, gojor och du? Ja vi ska inte glömma maken eller sonen, hoppas de mår bra de med :)

Kommentera här: