Mörkt, höst = Tråkigt

Jag vill också ha höstlov som en del lyxiga människor har. När klockan ringde imorse och jag skulle dra upp gardinerna för att få lite ljus insåg jag att gardinerna inte ens var nere. Det var så mörkt att jag inte såg bilen på gården. Skollov var sköna tider. Inga problem i livet utöver vilket klädplagg man skulle ha på sig för stunden. 
Tänk att bara ligga kvar i sängen och halvsova. Det var tider det. Ingen stress, mobil, e-mail eller datoror men
åt andra sidan så förstår jag inte hur man har klarat sig utan dem oxå :-))) känner mig helt naken om jag inte
har mobilen i fickan ..... sjukt va ?

Tänk att det är jul snart, om dryga månaden ska julgrejjerna upp ..... herregud, man hade ju nyss semester
och det var sommar och de var varmt, tiden går så fort så man hänger inte med. Tyckte de var nyss vi hade
fest för Jeppe som fyllde 18 år och nu fyller han 19 år om ett tag. Detta året har då bara susat iväg. Men åt andra
sidan har det varit ett mycket bra år måste jag säga :-))

Nä nu väntar som sagt tvätten på att bli vikt och den andra högen väntar på att bli inslängd i maskinen .... detta eviga tvättande och ändå är vi ju rätt få ....... stora familjer måste ju tvätta konstant kan jag ju då tycka.

Sen lite kaffe sen sängen sen upp igen och dra upp gardinen för att få lite ljus och sen komma på att den var ju
inte ens nere .... så kommer jag att hålla på ändå tills vi får snö för då blir det lite ljusare.

Tills nästa gång.

Tjingeling

Kommentera här: