Onsdag och solen lyser med sin frånvaro.

Hallå allihopa.

Är ledig idag och som vanligt på mina lediga dagar har solen
oxå tagit ledigt, men va fan .... om en vecka kanske den lyser
på mig många många dagar och jag hoppas på varmt så jag
kan bada och flyta på min madrass :-) de ska bli så skönt att
åka iväg på en tripp och slippa alla måsten under två veckor.

Fåglarna dom trivs jättebra i den nya uteburen, man jag är lite
nojjig så dom får åka ut och in beroende på hur kallt eller varmt
det är eller om det blåser. Vet att dom tål rätt kallt men jag resonerar
så att dom har ju faktiskt suttit inne i go värmen hela vintern så jag
tycker inte att dom bara kan lämnas där ute om det är ca 10 grader.
In kommer dom varenda kväll vid 18-19 tiden och sen sätter jag ut
dem på morgonen om det är varmt, men idag har dom ännu inte
fått gå ut eftersom det bara är 11 grader här hos mig.




Igår gjorde Tobbe ett hus till dom så dom kan gå in i om det skulle börja
regna eller om det blåser så att dom tycker att de är obehagligt, det blev
ett hus eftersom dom bara älskar sitt jättebadkar som dom har här inne
dom går in i badkaret som aldrig har vatten utan hö eller halm och där
sitter dom och gapar HALÅÅÅÅ och rumstreras på så ett hus kändes bättre
än ett tak. Få se om det blir lite varmare idag så får dom gå ut och testa
de nya huset.



Apan Märta gör allt utom att sitta på pinnarna, men roligt har hon i alla fall.



Lite magmuskelträning :-)



Charlie den gamla gubben sitter bara och tittar när Märta härjar :-)

Idag blir det nog lite städning på schemat, det är ju som sagt inte så soligt
ute så jag ska passa på att göra lite nytta här inne istället. igår planterade
jag om två garderobsblommor ... dom hade vuxit så mycket så dom var inte
fina mera och tänk att jag fick 7 st nya blommor av dom. Inte illa, och dom
som är så lättskötta så dom passar mig perfekt.



Det finns en herre i huset som tycker det är skönt när solen inte lyser.
Den farliga vakthunden Manne som inte ens ids stiga upp från sin bädd
när det kommer folk :)

Sist men inte minst .................... lita aldrig på en goja som säger PUSS :-)



Ha en bra onsdag allihopa !!!

Tills  nästa gång

Tjingeling

Kommentarer:

1 kajsa:

Vad härligt han ser ut att ha det din vakthund! Trodde faktiskt att det var du som bitit han...

2 AfrocanGreyPowerR:

WoW härligt bett! Vet ni inte om att man INTE ska pussas med Avbitartänger, passa på och tryck dit nån snygg läpp-piercing =D

3 Åsa själv:

Jodå, JAG vet det men det finns tydligen nån i familjen som inte vet det :-)) eller NU vet han det.

4 Anna:

Skrattar, stackars Tobbe som inte litar på de där grå grejorna sen tidigare :) Gud vad dom ser ut att ha härligt i sin voljär. Nog kan du lugnt ha dom ute, det blir nog inga problem, huset skyddar ju både från regn, sol och "draget" :)

Kommentera här: