Nu så ....





...... är pärlan hemma igen, hel och ren :-) och kopplingen har ALDRIG varit
bättre, inte ens när jag köpte den .... nu är den som en dröm. Enda är väl
att det nu är körförbud på den :-( ska titta efter tider i Kalix så jag slipper vänta
tills 18 maj.



Idag har jag städat ute på gården medans Tobbe har skrubbat bilar och
vinterdäck, tömt hundgården på diverse saker som samlats där under vintern
samt att jag har tagit ut utemöblerna ..... vilken skön känsla det är att plocka ut dem
för då är det vår :-) man har inte lika lätta steg på hösten när dom ska in för då vet
man att det är låååångt till man ska ta ut dem igen. Men nu banne mig är dom ute.



Hittade en mindre rolig sak nu när snön nästan är borta .... fick SÅ dåligt samvete.



En stackars guldfisk har fått sätta livet till under hösten, jag TRODDE jag
fått upp alla och jag stod och spanade i flera dagar om det fanns något liv
i dammen men gav upp när isen la sig och vad ser jag nu flyta upp när isen
har smält ..... EN GULDFISK :-( stackars liten .... förlåt mig fisken. Det ska inte
upprepas detta år, jag lovar.



I går när Manne kom in så såg jag en massa blodspår efter honom och
efter en inspektion så såg jag ett ganska stort sår i tampdynan, och herregud
vad det kan blöda  när dom får sår i dom. Inte nog med det han hann ju givetvis
springa runt hela huset och det var bara att börja skura blod från mattor och
golv så nu får han se ut så här ett tag tills det har läkt :-)



Det såg redan mycket bättre ut idag, så förhoppningsvis så läker det snabbt.

Den 16.e maj ska vi på utställning i Piteå med The Man, spännande och höra
hans omdöme den här gången. Sist vi var så var han ju bara 7 månader och
kritiken han fick då var jättebra. Återkommer om det sen när jag har varit.




Nä nu ska jag kika lite hockey och sen raka en kines och mest troligt en
son oxå :-) rakapparaterna går varma här. Sen är det bastu och soffläge men
det är några timmar bort det.

Hoppas ni har haft en trevlig söndag för det har jag haft .-)

Tjingeling på er tills nästa gång.

Kommentarer:

1 Anna:

Men stackars lillfisken då. Jag vet hur det känns, minns när en av våra ålar simmade in i slangen till pumpen och vi såg det inte, hittade sedan en väldigt död ål där. Huj vad jag hade dåligt samvete. Men du har haft en riktig storstädning av både djur ch burar, det är så himla skönt när man väl gjort det, då är man så nöjd med sig själv. I jakonas bur hinner man bara vara nöjd typ en halv timme sen har dom slitit sönder alla papper o rivit om allat så att det ser ut precis som det gjorde innan städning!

Såg först på kvällen att du svarat på messet igår :) men det e ingen panik med cykeln, den gamla e ihop skruvad igen :)

Är som lite nervis faktiskt ang diagnosen, hoppas bara att Sjögren bara vill prata om utredningen och varför han gör som han gör. Men mest troligt finns en diagnos för man hamnar bara hos honom om det är något. Men huja, tänk m det är typ en utvecklingsstörning eler nått?? Men det hade jag väl märkt tycker man har ju jobbat i det området i 25 år. Men lite nervis är jag. Skrattar åt era kommentarer, det stämmer ja ger mig inte förrän jag är riktgt nöjd över instatserna. Kommer att se till att han får det han har rätt till. Kommunen har 3 månader på sig att ordna när en ansökan kommit in annars kan man anmäla! Och det drar jag mig inte för :)



Ha det gott så hörs vi

Kommentera här: