Då börjar nedräkningen ......

..... äntligen är det Maj månad och vi ska åka iväg, visserligen i slutet av maj men nu har ju
nedräkningen börjat  ... bara 28 dagar kvar ..hi hi hi :-)

Valborg har varit lugnt som dom flesta av mina dagar är, har jobbat alla dagar så jag har
bara tjänat pengar medans många har slösat dem på en massa andra saker.

Väntar på att min kära fina bil ska bli klar, Tobbe säger att han borde hinna få klar den idag
och för dom som inte hört det så har min kära bil gött sönder ...... svänghjulet och en massa
grejs där inne så han har varit tvungen att plocka isär halva bilen .... och vill ni höra min
kära sambos kommentarer om min kära bil så läs här http://tobbeebbot.blogg.se/ han kallar
den för SKITHÖG kan inte förstå varför, den som är så fin :-)

Det är tur man har en händig karl som kan laga det mesta, detta kalas hade nog gått på
ca 10.000 kr om man inte hade kunnat fixa det själv :-( .... dyrt att laga bilar på verkstad. Men
han hade tur som hittade bra och relativt billiga delar oxå så det blir inte en förmögenhet att
få den på vägen igen, det enda som jag blev sur över var att jag inte fick besiktning nu snart
på den så den har t.om KÖRFÖRBUD ... har inte kunnat besikta den eftersom den har varit
trasig så nu får jag vänta snällt till 18 maj innan den är laglig igen. Tur man har grabbens
BWM som jag kan köra med, lite svårt att synka arbetstider när man bor här ute i skogen.

Nä gott folk, nu ska jag ta mig en kopp kaffe och synda lite ute på bron :-)

Ha en trevlig helg !!

Tjingeling

Kommentera här: