Ledig ....

..... dag idag ... skönt!

Har hunnit vara på Gina och Stadium nu på morgonen och sen även storhandlat på Ica .... skönt att vara färdig
tidigt på dagen med såna sysslor. Sen är det bara resten kvar så som städ och tvätt ... brukar försöka göra allt på
en dag så man har en dag som man inte har några måsten.

Till veckan ska nätet till voljären beställas så jag hoppas på FINT väder och VARMT så att snön försvinner
så gubben kan börja snickra ihop den ..... ska bli så kul att inreda den och tänk vad skönt för dom att få komma
ut och få en rejäl bur att röra sig i och hänga och klättra ... går som inte att jämföra med en innebur ...!

Tiden segar sig fram tycker jag men ändå inte, tänk att det snart är April och snart är det sommar ..... men just
nu längtar jag bara till våran resa i maj och sen när jag kommer hem jobbar jag bara ett par veckor för att sen
ha semester igen i några veckor ... ska bli så skönt bara man kommer till avresedatumet .... känns så länge tills
dess men 8 veckor går fort.

Har inte fått något i brevlådan ännu ..... kanske jag inte fastnade på kameran i alla fall ... kan man ha sån tur ??
Men jag lärde mig en ruskig läxa i alla fall ... aldrig vara så okoncentrerad när man kör bil så att man missar
en sån sak ... fy fanken vad dyrt det kan bli.

Nä nu lite kaffe och sen dax att dansa runt med dammsugaren ett tag ..... de ser ut som att hundarna börjar
fälla lite nu, inte mycket men mer än vanligt så då vet jag vad som väntar när Manne släpper hela sin vinterskrud.

Ha de bra tills nästa gång.

Avslutar med en liten rolig en ......



Så här ligger det till.......

Först skapade Gud åsnan.

Gud sa till åsnan
- 'Du är en åsna. Du skall slita och släpa dagen lång och bli kallad  dum  i huvudet. Du kommer att leva  i 20 år.'

Åsnan svarade:
- 'Usch då, det låter inte som något bra liv. Kan vi inte säga att jag bara skall bli 5 år gammal?'

Gud accepterade åsnans förslag.
---------------------

Sen skapade Gud hunden.

Gud sa:
- 'Du skall kallas hund, leva ett liv i underkastelse, äta rester från  middagsbordet och vakta huset. Du skall leva i 35 år.'

Hunden sa:
- 'Ojdå, det blir kanske inte så roligt. Kan jag inte få bli bara 15 år  istället?'

Gud accepterade hundens förslag.

-------------------
Därefter skapade Gud papegojan

Gud sa:
- 'Du kallas papegoja. Du kommer att sitta i ett hörn och upprepa allt som sägs, till stor irritation för alla. Du blir 75 år gammal.'

Papegojan undrade:
- 'Det låter väldigt enformigt... Kan vi inte säga bara 50 år?'

Gud accepterade papegojans förslag.

-----------------------
Till slut skapade Gud mannen.

Gud sa:
- 'Du är en människa, en man! Du skall ha ett bra liv. Du är klok och  intelligent, så du kommer att bestämma  här i världen. Du skall bli 20  år.'

Mannen svarade:
- 'Det låter som ett riktigt bra liv, men kan det inte vara lite  längre?'
(Nu visar mannen för första gången ett prov på sin intelligens..)
- 'Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan inte ville ha, de 20 som  hunden tackade nej till, samt de 25 som blev över från papegojan  också?'

Gud accepterade mannens förslag.
--------------------------------------

Därför lever mannen ett härligt liv tills han blir 20 år. Sen gifter han  sig,  för att slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i huvudet.
Sedan får han helt underkasta sig den övriga familjens behov, leva på  rester från bordet och vakta huset i 20  år.   De sista 25 åren av sitt  liv    sitter han i ett hörn  och upprepar allt som folk säger, till stor  irritation  för alla i sin omgivning...
Bara så ni vet vad som väntar alla karlar där ute :-)

Kommentarer:

1 Kajsa:

Haha!!!

2 Anna:

Jo visst blir öronen less på de små rara flygfäna mellan varven. Gud vad härligt med en ute voljär. Måste komma och kika sen när ni e klar med den. Hos oss är oxå Hubert den som är tystare, honorna är gapigare, kanske det är så att hanarna tar det mera coolt.



Gla påsk :)

Kommentera här: