Riktiga dreads

Hallå.

Det tog mig närmare 15 år innan jag vågade göra RIKTIGA dreads och inte
såna som man flätar in som jag haft ca 5 år, men det var tack vare Anna som
jag vågade mig på detta och jag ångrar inte en sekund. Snabbt gick det oxå
och bara tanken att jag kan ha dessa så länge jag vill gör ju att jag ler hela tiden.
Mina andra fick man ju fläta om varannan månad men inte dessa inte ... oj så skönt.



Gud så fånligt det känns att fota sig själv men jag måste ju få visa
underverken :-)

Det som kommer att kännas konstigt är ju att jag inte behöver ha pannband
på mig som jag haft i si så där 5-6 år eftersom jag måste dölja mina flätor
eller lim beroende vad jag har i huvudet så det kommer att kännas naket.
Kommer nog att ha de ändå  men nu måste jag inte.



Usch och fy vilken hög panna jag hade då ... är inte van att sen den *ler* . 




vill ha dem lite längre eftersom jag älskar att snurra runt med dom hur som
helst men ändå ska ni veta att det känns både lite och kort när man är van vid
120 st fejk dreads. Dom känns inte så långa som dom är eftersom dom inte
väger någonting men ändå kan jag trixa och fixa med dem som jag vill.


Nä nu ska jag göra nån nytta, halva dagen har ju gått åt till att köra till och
från Luleå och fått håret fixat nu är det dax att mata fåglar, hundar, kaniner
och en gubbe.

Ha de bra tills nästa gång !!

Kommentarer:

1 Anna:

Fy fan vad bra dina blev!! Och längden måste ju vara som du vill ha det, du vill ju ha upp dom. Skit snygga Åsa, mycket snyggare än mina. Det ser mycket mer ut på dig med. Usch nu blir jag ju avis :) Men men nu vet vi tekniken då då e det till att börja fixa själv. Det där "pubis" håret beställer vi, hehe. Nu undrar nog folk vad vi ska beställa för nått :D



Måste komma och se dom live

2 Petra:

Men äntligen, hallå !!!

Du som inte är så brydd om ditt egna hår varför har du inte gjort detta tidigare ?? Superfint var de och du passar ju så bra i det.

3 Sara:

Som ovanstående talare: Superfint, du passar så bra i dreads .. oavsett om dom är inflätatde eller riktiga. Nice nice

4 Anna:

Jopp har ju som fått jobba en hel del med mina!!! Men de har blivit bättre. Det där med bulk håret det vill jag absolut se. Verkar vara nått för mig det. Men sitter det sen där, jag menar när jag tvättar det så det inte far av och det ser ut som någon rakat en elefantmus i bastun??



Kommer förbi nån kväll

5 kajsa:

Svinsnyggt!!!

6 Sussi:

Men gudars vad snyggt, varför har du inte gjort de där tidigare ? Mycket bättre än dom inflätade.

Kommentera här: