Skönt väder :-)

Oj vad skönt med lite sol idag, man blir genast gladare  och flitig
har jag varit, har klippt gräs och klippt gräs medans Tobbe gick runt
med trimmern och han bytte även vatten i dammen .. så nu är det rent
och fint hos firrarna oxå.



Kanin ungarna börjar bli lite modigare nu efter att jag grävt upp dem ur
hålet ... dom är framme och jag tar upp den några gånger per dag så dom
ska vänja sig vid människor och inte bli några grott kaniner.



Som alla nästan har skrivit i sina bloggar och som alla vet så brann de ju igår
här i Happis ... det var lite läskigt för jag och Tobbe var bara och körde bil och
precis när vi körde förbi Perdals hus så exploderade fönstrerna på vindan
och elden bara sprutade ut   fort ringde vi 112 men det var redan en granne
som hade ringt och sen ringde jag även till Perdal och frågade om han hade
fått sålt huset eftersom jag inte var så insatt om de var sålt eller inte och att det
nu brann. Vi stannade ett tag och tittade men efter ha konstaterat att de kommer
att gå åt pipsvängen så åkte vi hem. Alltid trist när sånt händer, de huset har ju som
alltid funnits och här jag Jeppe lekt med Ville i många många många år när dom
var små telingar fram till nyss.



precis där exploderade de när vi åkte förbi !! Man kan som inte fatta att det
tog eld så fort och att det blev så mycket skada.



Tänk vad elden kan sprida sig snabbt .... lite läskigt.



Här öppnar dom taket för att se hur de ser ut där inne och det
var nästan utbrunnet redan då,



Och som ni säkert vet så är det inte mycket kvar av huset idag.



Sist men inte minst måste jag visa min fina present som jag fick av Tobbes pappas
thailändska dam .... månne vad hon har tänkt när hon har köpt den här åt mig



Ha Ha ha Ha ........ fin va ??

Nä mina vänner, en sista natt kaffe och en natt rök sen i säng och läsa bok

Tills nästa gång

Tjingeling

Kommentarer:

1 kajsa:

Vilka bra bilder du fick på branden. Men menar du att er kaninmamma krypit in i ett hål och fött sina ungar där?

2 Åsa:

Hej Kajsa.

Kaniner gör ju så i det vilda, dom gräver en grop och föder där och sen går hon ner och diar dom och kommer upp som ingenting har hänt. Dom skyddar dom från rovdjur när dom gör så. Och jag har inte sett dom förrän nyfikenheten tog övertaget och dom kikade ut. Mina är ju ute med en stor stor hage så dom lever ju som i det fria så hon har väl såna instinkter fast dom har ett fint hus.

Kommentera här: