Herregud, jag har blivit mommo :-)

.... jag höll på att tappa hakan i dag när jag gick ut till kaninerna
och lyfte på deras hus ... vad sitter där ..... jo två såna här ......... och
jag som har klagat att dom inte fattar vad dom ska göra, jag menar
dom heter ju inte kaniner för ro skull :-)



dom är ju gamla ???? hon har tammefan gömt dom väl för dessa små
varelser måste vara mellan 3-5 veckor ??? Och jag ser dom första gången
idag. Såg sen att dom sprang ner i ett hål i marken så jag kanske har
10 st där ??? måste gå och gräva upp marken och sätta nät så jag inte har
kaniner runt hela gården  men då är frågan om pappa kanin är snäll med
nyfödda ?? kanske därför hon gräver ner dom ... hmm måste plugga på
märker jag och om det är någon som vet nåt så MAILA mig gärna...är helt
novis på detta.

Nä nu ska jag ut och gräva, återkommer när jag vet hur många som finns
där och hur LÅNG gången är ... kanske dom är hos Päivi i Nikkala .

Vi hörs senare !!

Kommentarer:

1 Päivi:

Dom e sååå välkomna hit så stoppa inte grävandet ;).

Grattis till Kanin-Mommo !!

Kommentera här: