Arbetet ......

................. har börjat igen så nu var det slut på det roliga för det här året :-)
men skönt att den här sommaren har varit bra med tanke på åren innan.
Jag tycker att jag har haft en jättebra semester och då tänker jag inte bara
på vädret utan alltihopa, har hunnit göra de ena och de andra så jag är
jätte nöjd och känner mig utvilad ... men de kanske man borde när man
har haft 6 veckor semester sammanlagt :-)

Det var faktiskt kul att börja jobba, man har ju alltid lite ångest innan men
när man väl är där så upptäcker man vilket roligt jobb jag har och de är
så skönt, nackdelen är ju arbetstiderna .... tycker inte alls om att komma
hem vid halv 8 varje kväll men det måste man ta när man jobbar inom
handel.

Annars har de inte hänt så mycket här, Stockholms främmande har man
haft under veckan .... kusin Petra och min farbror Harry, alltid kul att träffa
släkten och Harry har jag inte sett sen farsans begravning så de var på
tiden man fick träffas utan att de alltid är någon tråkig tillställning.

Kaninungarna åker till Umeå, det är bristvara idag i alla DM butiker så jag
måste visst avla som bara den .. ha ha ha ... värsta kanin uppfödningen :-)
men mina kaniner har ju stamtavlor så det ser ju seriöst ut verkligen och
jag är ju så fjantig med mina djur eller fjantig och fjantig man ska sköta om
dem men jag kanske är liiite extrem ibland. Som igår när Päivi var här och
könsbestämmde dom så var jag tvungen att stå och titta på dem i 1 timme
ifall dom vi trodde var hanar blev lessna när jag tog bort dom från mamman
och flyttade in dom till hanen ........ men det gick bra så nu är dom separerade
så inga olyckor händer mellan syskonen.

Nä nu är de kaffe och tv.n som gäller en stund ..... de är så skönt när jag
idag har slutat 17, känns som att jag har hela kvällen framför mig hemma.

Ha de bra tills nästa gång !!



Ungefär så här ser jag ut efter nån dags arbete, man har ju vänt på dygnet
så man är ju liiite sliten när man har varit tvungen att stiga upp på morgonen
och jag ska ju inte klaga ....  börjar ju kl. 10 så det är inte i ottan jag börjar.

Kommentera här: