Hallåj!

Hej på Er.

Nu har vi varmgrader igen, och för någon dag sen var det smäll kallt
lustigt väder vi har. Nå snart är det vår och sen är det SOMMAR och
så fort tiden går så kommer det att gå fort, snart planerar vi semestrar :-)

Idag har jag varit ledig och det har varit skönt, är ledig ännu i morgon
så detta är min helg eftersom jag jobbar hela helgen 10-19 och det
lär ju vara mycket folk eftersom det är LÖNINGSHELG :-)

Idag har jag inte gjort så mycket ... bara dom vanliga sysslorna förutom
tvättat, det gör jag i morgon. Under veckan som gått har jag ändrat om i
sovrummet .... sprungit runt med sängen tills jag äntligen bestämde mig
var den skulle vara och inte nog med det då måste man ju byta gardiner
och sånt också så att det känns nytt så några Ikea besök och Jysk besök
har det varit under veckan men nu är jag nöjd.

Sen tar ju utfodring av alla djuren sin tid, hundarna går ju relativt snabbt
det är ju bara att hälla i torrfodret i skålarna så är dom nöjda, ut till kaninerna 
och ge pellets och hö och byta vattenflaska ... gojjorna däremot tar lite längre
tid och lite flera skålar.



Och här fattas även skålen med dom groddade fröna ...... så ni förstår att
dom äter mycket dom små liven.

Jo, sen har jag ju blivit med dvärghamster ..... ja jag vet att jag är 39 år
gammal men jag var tvungen att rädda den, har fortfarande såna blödiga
sidor kvar fast jag har jobbat så länge på DM ... men den här lilla godingen
hade fått stryk och var lite halv skadad och den vill absolut inte sitta med
någon annan hamster så jag var tvungen att ta hem den :-)



Så den bor här inne .... ett mysigt litet krypin :-)  den ligger och sover i ena
hörnet under spånet så jag kan inte knäppa den men en pytteliten vit söt
sak.

Jo jag investerade såna här söta lådor till toaletten oxå från Ikea och dom
kostade hela 49 kr, det är så skönt att kunna gömma undan allt krafs som
man har stående framme.



Jo när jag gjorde om sovrummet så passade jag på att gå igenom min
gamla brudkista .... herregud den var full av gamla saker och det var så kul
att läsa allt som fanns där .. GRATTIS ÅSA PÅ 18 ÅRS DAGEN t.ex :-)

Så hittade jag dom här ...... tänk tänk vad ung man har varit.



Ha Ha Ha snacka om att vara VIT hårig :-)



Hmmm




Jag kommer precis ihåg när jag tog dom här, jag tyckte det var sååå pinsamt
att skruva mig fram och tillbaka i stolen men morsan skulle promt ha mig dit.

Nä gott folk, nu har ni fått er ett gott skratt ni oxå !!

Tills nästa gång.

Tjingeling

Kommentarer:

1 Kajsa:

Sicken blondin! Njut riktigt ordentligt av din helg nu! Inga storstädningar!!!

2 eira:

Nej nej inte skrattar vi. Jag gråter. Jag skrattar så jag gråter!! Nä då... du var så fin så på bilderna!!!

3 AnnSo:

Underbara bilder ;)

4 Nettan:

Ojoj vilka minnen dessa biler väcker!! :-D

5 Anna:

Vilken 80 tals pingla :) Axelvaddar, stort hår och solarie brun?

Japp det var nästan så det tjöt i bhjulen på buren, Tintin i en sån bakåtlutad ställning, vindrag i fjädrarna, tvärstopp så den landade i gallret på motsatt sida :D Nä skoja bara, då våldsamt var det inte. Men relativt fort gick det :) ch oja jag fick sova två timmar, gissa hur skönt det var. Och sen har jag fått nån jävkla 5 sjukan med, har tom sendrag i röven!!! Läs mina sista inlägg... fy tusan säger jag :)

Kommentera här: