Godmorgon!

Klockan är 8 och jag sitter i kökbordet och stirrar på termometern som visar
- 21 grader och drar en lättnadens suck över att jag är ledig idag ... tänk när
jag skrev sist hade vi plus grader så nog svänger det alltid. Och jag är så himla
nöjd över min fina laptop som Tobbe köpte åt mig, den är som mitt barn den
är under armen på mig hela tiden och jag som gnäller att ungen är databeroende :-)




Just nu låter det så mycket här inne så folk skulle tro att det är ett dårhus, fåglarna gapar
och skriker så jag verkligen ska förstå att dom är vakna ... Charlie sitter och skiiiiker in
i sitt badkar DOMARN ... DOOOOMARN (han tror tydligen att det pågår en hockeymatch
någonstans i huset ) och Märta bara gapar eftersom hon inte pratar
och jag funderar skarpt på om jag ska söka fram ett par hörselkåpor från källaren :-)
jag ser ut som att jag har sett en spindel i håret med min fina flanell pyjamas
med björnar på ... hi hihi men oj vilken godmorgon det är trots allt ... utan allt detta
så hade det inte varit en god morgon.

Funderar hur jag ska lura ut hundarna att pinka ... inte det lättaste när det
är så här kallt men ut måste dom, stor hunden är inga problem det är svårt
med dom små som har vittrat att det är smäll kallt ute så dom går och gömmer sig.

Igår när Jeppe slog på tv.n så var den svart och vit och hetsiga som vi är båda
två så går det ju inte att titta på en tv som är svart och vit ...... Tobbe slog in blocket
på datan och ca 10 minuter senare var vi på väg till Kalix ...ha ha ha, det är så
typiskt oss eller rättare sagt mig och Jeppe vi är på pricken likadana ska vi ha
nåt ska vi ha det NU. Nå Tobbe hittade en 35 tums plasma tv i kalix för ett bra
pris så en timme och 20 minuter senare var vi hemma med en sån och en timme
senare hängde den på hans vägg så nu har han ingen svart vit tv mera. Tänk
vad enkelt ..... och vilken tur att vi hittade en så nära!  Och tack fammo och mommo
och alla som gav honom pengar när han fyllde år, dom gick till något mycket vettigare
istället för Umppari ... eller hur de nu stavas :-) och jag måste även tillägga att
det är tur att vi har Tobbe i huset som kan lugna och hejda oss när vi verkligen
är på G och ska ha nåt .... nån måste ju vara sansad i de här huset och jag skriver
direkt under att inte är det jag och inte är det Jepser :-) släkt fel kallas det väl ?

Idag ska jag väl göra så lite som möjligt men åker till stan och hämtar grabben
från skolan, han ska till Fagervall och läsa lite teori efter skolan så jag får väl
fördriva tiden en stund i storstaden ....... men det lär inte vara några problem.

Nä nu ska jag slänga ut hundar och sätta bilen i motorvärmaren så jag tar mig
iväg om ett par timmar och sen ska jag bara hälla i mig lite kaffe och mysa här
inne i värmen innan det är dax för avfärd.

Ha de så gött i kylan allihopa !
Tills nästa gång

Tjingeling

Kommentarer:

1 Petra:

Ha Ha Ha vad jag skrattade åt din kommentar om att Charlie tror att de pågår en hockeymatch ..ha ha ha. Han är så skön !!

Kommentera här: