Gaphalsarna har ......

........... flyttat in igen :-) och jag måste säga att jag har saknat dom.
Nu är det liv i luckan igen och ibland liiiite för mycket men sånt är
livet som papegoj ägare. Charlie har drar hela sitt ordförråd hela
tiden så han är inte tyst en sekund och Märta hon myser för hon är
ju lite mera en människofågel :-) hon tycker nog mer om mig än Charlie.

         

Här bekantar dom sig med alla nya saker och de var en lite omställning att
komma in igen, men vad ska dom ute och göra nu när de börjar bli så kallt.

Vi hade ju Moa här på sommar kollo men när jag flyttade in dom alla så blev
den buren för liten för 3 st, man märkte att dom äldre fåglarna körde lite med
Märta så hon blev utanför och det går ju inte .... mammas lilla gumma :-) så
Moa fick snällt åka hem och här sitter hon på Djurmagazinet och väntar på Matte.




Hon var ganska trött efter en lång arbetsdag på DM :-) men jag tror nog att
hon saknar Charlie, Charlie saknar nog henne för han gapar MOA MOA hela
tiden i buren ( inte för att han förstår vad han säger men man blir ju lite fjantig)
och så tror man att han saknar sin fjälla :-)

Det blir ju ännu så ljust på mornarna och de är ju ganska ljust på kvällarna
så nu kommer dom svindyra linnedukarna till användning :-)



Ha Ha Ha, så här ser buren ut efter kl, 20 hemma hos oss ... men huvudaken
att den fungerar, och de gör det. Dom är tysta tills jag tar av skynket på morgonen
och det är så värt det. Man slipper vakna kl. 03.30 av att Charlie gapar MAAALTE
och Märta tjoar och stimmar på som aldrig förr vid den tiden ... det hörde jag
minsann genom sovrumsfönstret när dom var ute ... när solen går upp vaknar
2 gaphalsar.

Annars har veckan gått i arbetets tecken ... blir ganska många timmar ännu när
vi har folk på semester, det går men lite sliten känner man sig och helst nu när
man gått och blivit förkyld. Men nu är Mia tillbaka och Päivi är back om 2 veckor
sen har vi bara Rebecka som har 2 veckor kvar .... !! Sen är vi alla samlade igen.
SKÖNT.

Nä nu ska jag göra mig i ordning för jobb :-) är ledig i morgon Onsdag !!!

Tills nästa gång.

Tjingeling

Kommentera här: