Måste bara berätta !

Papegojor är ganska roliga djur och jag vet ju att dom inte
förstår vad dom själva säger men dom är så duktiga på att
sätta rätt ord vid rätt tillfälle.

Märta sitter in sin gunga och små tjatar lite för sig själv
och Charlie säger då - Håll käft !
Märta fortsätter små sjunga och efter ett tag så säger
Charlie - Men lägg av !!
Och så håller dom på ett tag och man kan ju inte annat
än att skratta åt dem. En annan sjunger och den andra
ber den andra att hålla käften och lägga av med det.
Efter några minuter så började de hela om igen men
den här gången var Charlie lite mera irriterad och sa
högt - FY FAN MÄRTA !

Sen när Märta blev tyst och började småsova lite så gick
Charlie fram till henne och tittade på henne
- Märta, ska du ha gott gott !! Han är för söt min Charlie.

Sen gick Charlie till sitt älskade badkar men nu har han
fått för sig att han ska bita och gnaga i kanterna och det
tycker inte jag om så jag ropade CHARLIE
- VA svarade han då med en tjurig tonårs stämma.
- Sluta och bit i badkaret och fågelskrället svarar
-Men Charlie ska gå och duscha.

Vad säger man, dom är så otroligt bra på att sätta orden
på rätt plats, jag menar han hade lika gärna kunnat dra
någon annan ramsa men nej, han skulle duscha.

Men vilken skillnad det är att ha två fåglar i samma bur
i vanliga fall så städar jag buren ordentligt 1 gång i veckan
men nu banne mig får jag städa flera gånger i veckan.
Det är riktiga grisar ...... när dom är mer än en. Och mina
tankar går ju då genast till Anna och Danne, men åt andra
sidan så har hon ju inte alla i samma bur men det måste
vara ett jäkla städande ändå.

Tills nästa gång !

Tjingeling

P.s Jag ser och känner ljuset i tunneln, mår mycket bättre
idag men önskar bara att jag skulle sluta svettas av att
gå upp till vindan

Kommentarer:

1 Kajsa:

Jag tycker det är så troligt att dom rackarna kan prata. Jannes morbror hade en vit kakadua som sa "gå hem" och "hej då" jag vart lika facinerad varje gång och sökte efter en bandspelare...

2 Petra:

Han är så skööön Charlie ... och har ett otroligt ordförråd.

3 Anna:

Har nominerat dig :)

Kolla min blogg

4 Anna:

Skrattar åt Charlie, det borde du ju fatta att han ska duscha ju :)

Nackdelen när man har fler är ju att de behöverinte ploja åt oss så mycket. Det kommer några små fraser här och där. Den som pratar oftast just nu är nästan Ellen som kan minst. Moa ropar lite godnatt och goddag, Hubert har inte tid han pussas allt oftare nu med Barbro.



Du skulle ju ha perfekt där uppe att inreda datarummet, tänk en hög och lång bur, då kan de flyga där inne. Det gör faktiskt våra ibland har jag hört för möjligheten har de ju.



5 Anna:

Hur du lägger in nomineringen

Först snor du bilden från min sida och sparar ner den på datorn.

Sen går du in på bloggen och inlägg

När du ska länka så skriver du in namnet du ska länka till och markerar det (om du inte markerar namnet går det inte att klicka på länka knappen)

Klicka på "kedjeikonen" uppe vid infoga bilder

Nu fyller du i adressen till den blogg du nominerat

Titel: Namnet igen!?

Du kan oxå välja om bloggen du ska nominera ska öppna i samma fönster eller i nytt

Klicka skapa

Klart :)

6 Anna once again:

Hur tusan blev min kommentar så där?? Varannan rad i fet stil??

7 Anna återigen :):

Måste testa en grej

Gör en liten sån här före all text jag tänker skriva och en likadan efteråt. Det var det enda jag gjorde i den andra kommentaren*

Kommentera här: