Lördag!

Hejsan.

En lång och intensiv vecka har gott, våra kära chefer har varit här
och byggt om och höjt upp alla hyllor i butiken  oj vad fint
det blev. Alltid kul med något nytt, man lessnar själv på att det
ser likdant ut hela tiden men sen blir man hemmablind oxå så
det är verkligen kul när dom kommer och gör om. Men kan
samtidigt oxå säga att det blir en hel del stök för det kan dom oxå
och ni som har saknat vågen .... DEN FUNGERAR NU !!!




Idag har jag / vi varit jätte flitiga, oj vad vi har städat och städat
länge sen man har storstädat så. Mattorna åkte ut och Tobbe
har dammsugit hela huset från golv till tak och jag har skurat
efter och sen har jag varit inne i Jeppes hydda och storstädat så
att det någongång luktar gott i hans unkislya oxå  sen har jag
hunnit städa akvariet och till kaninerna och dom största grisarna
fåglarna . Eftersom Märta inte äter pellets så grisar hon nåt
fruktansvärt med dom där förbannade fröerna man får dammsuga
konstant på golvet eftersom hälfen ligger där men nu gott folk har jag
investerat i en sån här .... få se om det ligger mindre frön på golvet då .... spana in !



Det är en pinne som man sätter fast i gallret så att själva koppen hamnar
mitt i buren och inte på sidorna som alla foderkoppar är i burarna.



Det var en rejäl sak, jättestor .... halva fröpåsen ryms ju in dit om man vill.



Så nu får damen äta i mitten av buren och inte på en av sidorna så får jag
ju se om fröskalen hamnar på burbotten istället för på golvet  allt för att
göra livet lite lättare. Slipper jag dammsuga en gång mindre p.g.a  den här
så var den värd alla pengar, inte för att den kostade en förmögenhet.



Tänk om man ändå bara kunde få göra så här sina lediga dagar



Bara ligga och lata sig hela dagarna, vilken jädrans lyxliv dom har dom
här hundarna ... det här är min gamla bilbur som jag hade i Forden för
gud vet hur länge sedan men dom älskar den .... så den är omgjord till en
mysig koja med tak och en hel del underlag som ni ser



Den stora latmasken ligger och sover på sin älskade sackosäck, dom
har det bra mina prinsar medans matte städar ihjäl sig efter dom.

Nä nu ska jag bege mig ner i källaren för att vika lite tvätt, så kul hade jag
inte att det var färdigt för idag ... nä nä nä det finns alltid en hel massa som
ska göras, men det känner ni nog igen själv.

Ha de gött och ha en trevlig lördag kväll !

Tjingeling

Kommentarer:

1 Kajsa:

Vad mysigt det ser ut dät dom ligger i sin koja!

2 Petra:

Dom har det bra dom dina hundar :-) hmm jag ser underlaget som småhundarna har, det är inte lite. Hoppas det ger lite resultat med den nya matskålen har sett hur mycket dom kan "tappa" på golvet ler

3 Sandra:

Hej!

Hittade länken till din blogg av en slump =)

Roligt att läsa =)

Hoppas att allt är bra med er och Molle =)



Kram Sandra & kennel Marachinos

Kommentera här: