Lördag förmiddag !

Godmorgon på Er.

Strax ska vi iväg på kalas till Vojakkala, Jespers lillasyster
fyller 2 år så vi ska dit och käka lite tårta men först skulle
jag vilja gå på nån affär och stilla min köplusta  få se
om jag får Jeppe med mig .... det brukar inte vara någon
större hit det där med att gå i affärer men ibland så måste
man offra sig för sin kära mor.



Jag har jobbat sen Onsdags och det har gått bra, lite trött
och sliten känner man sig efter dagen men jag har så roligt
jobb så det är värt det. På onsdag morgon när jag åkte till
jobbet så stod polisen vid Ica Maxi och stoppade alla trafikanter
för blåskontroll och jag skulle givetvis vara vitsig och
sa till dom när jag blev stoppad - Vad är det för sätt att stoppa
mig så här på Måndag morgon, jag har ju bråttom till jobbet.
Polisen tittade på mig och sa - Jaaa inte vet jag vad du har
druckit nu på morgonen men det är ju faktsikt Onsdag idag.

- Oj sa jag de kanske det är  sen fick jag blåsa och åkte
vidare. Nästa dag när jag åkte hem så tror ni inte att polisen
står på andra sidan Maxi och tar alla som är på väg ut ur stan
och vem vinkade dom in igen om inte mig. När jag ser polisen
närma sig bilen så såg jag att det givetvis var samma polis som
dagen före och han skrattade när jag öppnade fönstret och
frågade glatt - Jaha, vet du vad det är för dag i dag då .

Kul med poliser som har lite humor och jag slapp igenom båda
gångerna ....... med grön lampa . En vanlig Svensson som jag
kan ju inte förstå dom som kör med sprit i kroppen man han sa
att dom hade plockat väldigt mycket folk och körkort under båda
dagarna så det är ju bra att dom trots allt står där och kontrollerar.



Nä nu ska jag börja klä på mig och bege mig mot storstaden och
se vad dom har för kul att erbjuda. Tänk att snart öppnar det stora
köpcentrat med ca 60 butiker, man måste ju skaffa sig ett extraknäck
om man ska ha råd att handla överallt. Men det ska bli så kul att få hit
klädaffärer det behöver vi. Men vi behöver inte nya djuraffärer och där i
kommer det att öppna 2 stycken   ..... men man får tänka så att konkurrens
är bara bra för då måste man bara bli bättre helt enkelt.

Tills nästa gång !!

Tjingeling

Kommentarer:

1 Kajsa:

Ganska kul tycker jag att det var...måndag...på en torsdag...hehehe! fick du shoppat nåt då? Jag skall med syrran på Ikea nästa helg och snoka om dom fått julgrejorna på plats ännu!

2 Anna:

Jo känner igen precis det du säger, när man väl har lycktas knölaq ihop tidnings fan och ska ta ut den så rinner fröna överallt och hamnar där dom inte ska!

Jag vet inte om de fått nån reaktion på nått men vi ska prova. Tänkte bara först strunta i oljan, för den e ju stark och kan ge rodnader och sånt om man får det direkt på huden. Men sen tänkte vi så här, om vi bara tar vatten först och sen inför aloe vera så ser vi ju direkt om reaktionerna kommer. Tänkte att jag kanske inte lyckats blanda oljan ordentligt och de har fått ren olja på huden, för olja är ju svårt att lösa upp.



Ska bli kul när du kikar in. Men vänta dig inte för mycket :S fåglarna har bra burar men det e så himelens trångt!! :) Men man kan ju inte få allt heller.



Ha det gott

3 Monica:

här har ni i alla fall kvar en ständig "tuggben&grisörons" kund,det är alltid lika trevligt att komma till Djurmagazinet,hoppas bara att ni hittat eluttag till hundvågen snart!

Kommentera här: