Måndag ..... och jobb !

Hej.

Då var mina 5 veckors semester ett minne blott. Man var liiite
seg när klockan ringde 6,30, var tvungen att snoozzzza några gånger 
men sen när man väl är uppe piggnade man till.

Och vet ni vad ? Det var jättekul att jobba, jag tycker verkligen om mitt jobb.
Jag har sprungit omkring som en duracell kanin mest hela dagen och ändrat
och soreterad och byggt om men det är så kul och det blir så fint när man ändrar
lite. Man lessnar ju på att det alltid ser likadant ut, visst kunderna tänker ju inte
på det men man själv ser ju varorna varje dag och när man ändrar om lite så ser
grejjerna helt annolunda ut .... mysko !!
Så mina kära arbetskollegor tyckte nog att - Nu är klockan 17,00 ... GÅ HEM
det är farligt när semesterfirarna är tillbaka och har för mycket energi, när min
värsta energi har lagt sig så kommer väl Mia tillbaka som nästa duracell kanin.

Igår var vi och badade med hundarna och den som var galnast i att bada var
faktiskt kinesen, han skulle i och simma hela tiden. Dom andra var väl måttligt
roade av det, där var nog matte mer begaistrad än dom. Tur att jag oxå är lättroad
någongång.

Nä gott folk, nu ska jag gå och plocka lite gräs till kaninerna och sen ska jag och
Charlie dricka lite kvällskaffe ...... inte kanske det nyttigaste men ack så gott.

Tills nästa gång !

Tjingeling

Kommentarer:

1 Kajsa:

Du har ju laddat batterierna i 5 veckor...ska in i veckan och köpa mat till Bertil(syrsor) då ska jag se om jag ser nån duracell...

2 Sussi:

Men nog är det väl skönt att jobba ändå :-)

3 Petra:

Du såg så flitig ut där när jag var in och hälsade på dig ler ... det syns att du trivs.

Kommentera här: