Lördag och trädgårdsrensning !

Sommaren är kort ! Det mesta har regnat bort .... var de inte så den gick ?




Hej då sommaren och alla fina blommor, det var kul så länge det varade



Välkommen hösten, inte lika färgglatt men i alla fall något. Det är alltid så
trist när man har tagit bort sommar blommorna för då är det verkligen HÖST
och den tycker jag inte alls om.



Har varit som en samuraj i skogen och hämtat granris, det går åt ganska
mycket för att fylla en hel balkonglåda, men här förbereder jag mig för
julen .... någonstans måste ju jul ljusen vara fast och vet ni vad ? Innan
vi hinner blinka så är det dax att sätta upp dem.



Hmmm min fina blomrabatt är i blom ännu och man kan gott säga att den
är överfull, man kanske måste lära sig plantera blommor med måtta
får väl gallra den nästa vår ... blommorna har kommit ut genom det lilla
staketet som är runt om oxå så det har exploderat där inne, jag trodde att
dom på sin höjd tar sig den här sommaren men nej dom trivdes tydligen.



Så här såg den ut efter nån vecka efter plantering och det ser ju helt ok ut
om man jämför med idag .



Efter storstädningen ute på gården och när det mesta var undan städat så
åkte jag till stan och raka vägen till Candy World för att köpa lite tröstgodis.
Sen for jag till Anna och där hann jag nog trycka i mig 4 cocosbollar och en
mazarin *rap* och flera koppar kaffe så jag blev på ett riktigt bra humör efter
det och vem blir inte det när huset är fullt av gojjor   hela 5 sköna gojjor
är liiiite liiite avis på henne måste jag erkänna och en sak till, man är absolut
inte ett dugg kaxig när man har en stor aras näbb 20 cm från ansiktet vill jag
lova. Jag stod nog som en staty när hon satt på min arm och vågade knappt
andas FAST jag igentligen inte är rädd för fåglar men en så stor sak har
jag respekt för och det ska man ha.

 

Jättedålig bild från min mobiltelefon men aj aj aj vad fin hon är  !! Det
fanns ju lite nya fåglar hemma hos dom men Anna får blogga om dem och
visa dom för jag hade som vanligt inte med min kamera som är något bättre
än min mobil. Måste ha som vana att lägga den i väskan så att man alltid
är redo om det dyker upp nåt roligt.



Nä gott folk, nu är det dax för lite  och ska glo lite tv, inte för att det finns
så mycket att se på men nån timme kan man väl fördriva framför dumburken.

Ha de så bra !!

Tjingeling

Kommentarer:

1 Sussi:

Visst är det trist ... jag blir deppad bara man kör förbi hus där folk har tagit bort sina blommor :-(

2 Sara:

Ha Ha Ha, kan bara skratta åt din fina rabatt ... snacka om att du sattit för mycket blommor ler men det är inte lätt jag vet jag ska inte säga nåt mera. Visst är det trist, håller med dig. Men det blev ju så fint under ditt köksfönter med granris och rönnbär ... du är så duktig du :-)

Kram

3 Kajsa:

Din rabatt ser perfekt ut!!! jag har ännu inte plockat bort mina blommor men det blir nog inte heller gjort förrän till veckan...så svårt att inse att sommaren aldrig kom...fan, jag väntar ju ännu...sandbankar,bad,solning....snyft!

4 Anna:

Hallu

Garvade åt ditt samurajande i skogen, kan se dig smyga omkring med jätte kökskniven och hugga hejvilt omkring dig med dreadsen flygandes runt dig.



Fan att jag inte fotade när du höll Ellen, korkat, men nästa gång så då jäklar åker stor kameran fram :)



Har bloggat jag med! :)



Cu

Kommentera här: